Uus kassasüsteem ei toonud Rimis ja Säästumarketis loodetud tulemust

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kassajärjekord.
Kassajärjekord. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Rimi ja Säästumarketi kaupluste kassasüsteemi vahetus ei ole toonud loodetud tulemust, mistõttu tuleb nimetatud poodides vahel ikka ette hinnaerinevusi kassas ja müügisaalis.


Möödunud aasta juulikuus ütles Rimi ja Säästumarketi kauplusi haldava Rimi Eesti Foodi ASi turundus- ja kommunikatsioonijuht Evelin Mägioja, et hinnaerinevusi kassas ja müügisaalis võivad põhjustada nii IT-süsteemide vead kui ka inimlikud eksimused, kuid uus kassasüsteem pidi aitama selliseid vigu vältida.

Kuigi kassasüsteem sai kauplustes vahetatud juba sügiseks, võib Rimi ja Säästumarketi kauplustes leida endiselt hinnaerinevusi. Tarbijakaitseamet leidis jaanuarikuus rikkumisi viiest Säästumarketi ja kolmest Rimi kauplusest. Samas oli tegemist üksikute toodetega ja suurim hinnaerinevus oli 5 krooni tarbija kahjuks.

«Kahjuks kassasüsteemi vahetusega kaasnev riiuli hinnasildi programmiosa ei tööta täna tõesti nii, nagu lootsime, ja tegeleme jätkuvalt selle täiustamisega,» rääkis Evelin Mägioja Tarbija24.ee'le.

Väga palju sõltub tema sõnul endiselt inimtööst, mis toob kaasa inimlikke eksimusi. Mägioja kinnitas, et kontrolli tõhustatakse, ning palus firma nimel vabandust kõikidelt klientidelt, kes on pidanud kassas silmitsi seisma müügisaalis märgitust kõrgema hinnaga.

Hinnaerinevuse märkamisel tuleb Mägioja sõnul pöörduda infoletti või selle puudumisel ükskõik millise kassapidaja poole.

«Õnneks tuleb öelda, et arvestades, et meil on 57 Säästumarketit ja 17 Rimi kauplust, siis need rikkumused ei ole massilised,» tõdes Mägioja.

Mägioja sõnul esineb Rimi ja Säästumarketi kauplustes vahel ka teistpidi hinnaerinevusi, näiteks kui kaubal pole veel allahindluse silti juures, kuid kassasüsteemis kehtib juba uus ja soodsam hind.

Valearusaamu tekib tema sõnul aga vahel ka sellest, kui toodetel on väga sarnane nimetus, kuid erinev hind. Näiteks on sama veinitootja samanimelisest veinist olemas tavaline ja reserva, mis on kallim - inimene ei pruugi aga seda tähele panna. Samuti on ette tulnud ka seda, et võetakse suurem kommipakk ja vaadatakse ekslikult väiksema paki hinda ning kassas tabab seetõttu üllatus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles