Reisimure: vargus hotellis, röövimised tänaval või rannas

Sirje Niitra
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Puhkajal tuleb oma asjadel silm peal hoida, et vargad tegutsema ei pääseks.
Puhkajal tuleb oma asjadel silm peal hoida, et vargad tegutsema ei pääseks. Foto: Corbis/Scanpix

Hiljaaegu juhtus Egiptuses viietärnihotellis puhanud eestlastel selline lugu, et kahes kõrvuti asunud toas käidi võtmega sees ning varastati ühest reisikott ja teisest kallis kaamera.

Kindlustusfirma nõudis tõendit varguse fakti kohta, mida aga puhkajail esitada ei olnud. Ka reisifirma keeldus seda esialgu andmast. Kuidas sellisel juhul toimida?

Salva kindlustuse kindlustusdirektor Urmas Kivirüüt ütles, et kui inimeselt reisil midagi varastatakse, tuleb see tingimata kohalikus politseis ära vormistada. «Ega inimene rohkem ei peagi midagi tegema. Samuti ei saa reisiesindaja sekkuda, küll aga saab ta aidata inimesel asju ajada, sest tema peaks olema spetsialist ka reisikindlustuse tingimuste osas.»

Teade politseile

Kõik kindlustusseltsid käituvad kahjude hüvitamisel vastavalt oma kindlustustingimustele, mis on kliendiga lepingut sõlmides kokku lepitud ja mis võivad olla seltsiti erinevad.

Tavapäraselt on tegu vargustega hotellidest, aga esineb ka röövimisi tänaval või rannas, kus rebitakse käest kott või kaamera.

Mõlemal juhul tuleb juhtunust teavitada kohalikku politseid ja fikseerida sündmus ning kõik varastatud esemed kirja panna. Reisilt naasnund on vaja aga kohe pöörduda oma kindlustusandja poole, kus tuleb esitada politseitõend ja varastatud asjade nimekiri.

Enne reisile minekut tuleb kindlasti selgeks teha, millised on kindlustusseltsi nõuded pagasi hoiustamiseks ning millised esemed kuuluvad ja millised ei kuulu pagasikindlustuse kaitse alla.

«Kindlustusfirmale on vaja tõendust, et selline sündmus üldse toimus, kliendi suusõnalisest ütlusest siin ei piisa. Politsei vormistab akti, vaatab hotelli valvekaameraid, ja teeb muid uurimistoiminguid,» selgitas Kivirüüt.

Vastates küsimusele ranna­koti varguse kohta, ütles ta: «Kui kott oli teie järelevalve all ja see teilt avaliku varguse käigus varastati, siis on see kindlustusjuhtum, samas kui jätate koti randa järelevalveta, ei ole tegemist hüvitatava juhtumiga.»

Kui kliendil on pagasikindlustus sõlmitud, saab kindlustusfirma ka kahju kompenseerida selle summa ulatuses, mis lepingus kirjas.

Aga kas siin ei ole ohtu, et inimene paneb kirja rohkem, kui tal üldse vara kaasas oli?

«Üldjuhul räägivad ebaausad inimesed ennast ise sisse, kui neile mõned küsimused esitada,» lausus Kivirüüt ja lisas, et kõik ausad kliendid võivad olla kindlad, et saavad hüvitise kätte. Kindlustuskelmus on aga Eestis kriminaalkuritegu, mille eest võib kuni viieks aastaks vangi minna.

Novatoursi tegevjuht ja juhatuse liige Andree Uustal tõdes, et kõik negatiivsed ootamatused ja juhtumised puhkuse ajal on äärmiselt ebameeldivad ja võivad täielikult varjutada reisi helgema poole. Selleks et kliendi puhkus võimalikult kenasti läheks, on vaja teda juba enne reisi võimalike ebameeldivuste eest hoiatada. «Varguse eest ei ole keegi kaitstud, kuid ettevaatusabinõud ei ole kunagi liiast.»   

Tähtis taustainfo

Suur roll võimalike ohtude eest hoiatamisel on kogenud reisiesindajal, kuna tema on kursis kohaliku eluoluga ja on ka turistide teavitamisel kõige objektiivsem. Vähem tähtis pole ka hotelli valik, kuhu puhkama soovitakse minna. Siinkohal ei ole niivõrd rõhk hotelli tärnide hulgal, kuivõrd klientide usaldusel ning hotelli teenindus- ja turvatasemel. Infot selle kohta leiab ka internetilehtedelt, kus puhkajad hotelle hindavad.

Vargusjuhtumid ei jäta halba mälestust mitte ainult reisijale, vaid ka reisikorraldajale, nende välispartnerile ja eelkõige hotellile endale. Suuremad reisikorraldajad vaatavad igal aastal oma hotellivaliku hoolikalt üle ja kui mõnes hotellis kuhjub ebameeldivaid seiku juba paar korda hooaja jooksul, eemaldatakse need majutusasutused valikust. Väiksemad korraldajad kahjuks alati nii paindlikud olla ei saa.

«Kindlasti tasub hotellides hoida väärtasjad seifis. Vargusjuhtumi asjaolude selgitamisel aitab kohapeal kindlasti reisiesindaja, kelle abil peaks asjaajamine kohaliku politsei ja hotelli esindajatega hõlpsam olema,» lausus Uustal.

Pagasi kindlustusest

•    Hüvitatakse esemete kahjustumisest või kadumisest tulenev otsene varaline kahju kuni 30 protsenti pagasikindlustuse summast.

•    Fotoaparaadi ja videokaamerate maksumusest hüvitatakse 320 eurot, spordivahendite maksumusest kuni 320 eurot.

•    Kohvri või reisikoti maksumus hüvitatakse täies ulatuses.

•    Majutuskohtades ja transpordivahendites tuleb pagasit hoida lukustatud ruumis.

Allikas: Salva kindlustus

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles