Sebe busside traadita internet on ajale jalgu jäänud

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuigi öisel Võru–Tallinn liinil Reolas peatust ette nähtud ei ole, peatas juht bussi, kuna mõistis, et inimene võib hädas olla. Foto on illustratiivne.
Kuigi öisel Võru–Tallinn liinil Reolas peatust ette nähtud ei ole, peatas juht bussi, kuna mõistis, et inimene võib hädas olla. Foto on illustratiivne. Foto: Sille Annuk / Postimees

End parima püsiühendusega bussifirmana reklaamiva SEBE kaugliinibusside internetiühenduses on viimase poole aasta jooksul esinenud pidevalt häireid.

Sebe juhatuse esimees Kuldar Väärsi tunnistab, et bussides praegu kasutusel olevad lahendused hakkasid ajale jalgu jääma juba eelmise aasta lõpus ja peamiselt tulenevad probleemid võrgu ülekoormatusest.

«Kui on 3-5 arvutit, siis enamikel juhtudel on ühendus mõistlik. Kui on rohkem, siis kipub kiirusest vajaka jääma. Aga eks on esinenud ka tehnilisi viperusi,» ütles Väärsi.

Väärsi sõnul on nad proovinud erinevaid standardlahendusi, mida EMT, Elisa või Kõu pakuvad, kuid järeldus on siiski see, et kogu Eestit kattev bussiliinivõrk vajab keerukamaid lahendusi.

EMT avalike suhete juhi Kaja Sepa sõnul on praegu Sebe bussides kasutusel ruuterid, mis pole mõeldud masskasutuseks ning on tundlikud ka bussis oleva pinge kõikumisele. «Praegu otsib Sebe koostöös võimalike partneritega, ka EMTga, paremaid lahendusi n-ö tööstuslike ruuterite näol,» rääkis Sepp ja lisas, et EMT on Sebele testida andnud ka uue 4G ruuteri.

Selle suve lõpus võtab Sebe Väärsi sõnul Tallinna-Tartu liinil, kus on WiFi kasutatavus kõige suurem, kasutusele kahe SIM-kaardiga seadme, mis võimaldab võtta ühenduse kahelt erinevalt operaatorilt või ühe operaatori teenust dubleerida. See tagab Väärsi sõnul edaspidi ka kiirema ja stabiilsema ühenduse.

Kõikides Sebe kaugliinibussides rakendatakse lisaks kaughallatav WiFi võrk, mille kaudu saab bussifirma kogu aeg informatsiooni, kas WiFi igas bussis toimib või mitte ja millise koormusega seda kasutatakse. Sel moel saab ka probleemidega operatiivsemalt tegeleda ning seada reegelid, mis tagavad, et ühendus on kasutajate vahel võrdselt jagatud.

«Probleemide korral oleks hea, kui reisija bussijuhile mainiks, et WiFi ei toiminud või siis saadaks info konkreetse bussi kohta Sebele,» soovitas Väärsi bussireisijatele muudatuste toimumiseni ning lisas, et WiFi jääb ka pärast uuenduskuuri kõikidele reisijatele tasuta kasutamiseks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles