Lõpupeod kasvatasid kaubanduskeskuste külastatavust

Sirje Niitra
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Moešõu Kristiine keskuses.
Moešõu Kristiine keskuses. Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Traditsioonilised koolilõpupeod kergitasid pealinna moekaupluste läbimüüki ja külastatavust 20 protsenti, pidulike riiete peale kulutati keskmiselt 150-250 eurot.


Rocca al Mare, Kristiine ja Magistrali kaubanduskeskuste turundusjuhi Kristi Seppeli sõnul oli ostjate aktiivsust seoses kooli lõpetamisega tunda juba alates aprillist, kuid kleitide ja ülikondade ost jäi lõpupidudele eelnenud nädalatele.

Paljud Rocca al Mare, Kristiine ja Magistrali keskuste kaupluste esindajad täheldasid külastatavuse ja ka ostusummade kasvu 15-25 protsenti. «Oli märgata, et lapsevanemad ei pidanud probleemiks kulutada raha ka veidi kallimatele brändidele, valides tütardele näiteks Karen Milleni kleite ja poegadele Salamanderi kingu,» rääkis Seppel.

Keskmiselt läks ühe koolilõpetaja perekonnale pidulik riietus maksma 80-120 eurot, millele lisandus veel kingade, ehete, iluteenuste ja kingituste maksumus. Numbreid kokku lüües võib eeldada, et kogu komplekti eest käisid vanemad välja umbes 150-250 eurot.

Kooli lõpetavad neiud eelistasid sel hooajal kontraste. Valiti kas mini- või maksikleite ning julgeid, puhtaid ja erksaid värve, kus vaieldamatuks hitiks said kollane, elektrisinine ja fuksiaroosa. Bastioni turundusjuhi Anne Rinne sõnul on tüdrukute seas väga nõutud kaup kas lendlevad maani kleidid või hoopis liibuvad lühikesed taljesse õmmeldud mudelid. Sama kontrast valitses ka kingade valikus: osteti kas väga kõrgete, kuni 15sentimeetriste, kontsadega kingi või vastupidi – baleriinasid.

Poiste lõpupeo garderoob osutus oluliselt tagasihoidlikumaks – ülikondade, vestide ja triiksärkide puhul domineerisid hallid, beežid ja sinised toonid. Noormehed eelistavad endiselt traditsiooniliselt klassikalist stiili, kombineerides ülikonda mustade, hallide või tumesiniste kingadega.

Kõige levinuimaks kingituseks kooli lõpetamise puhul osutusid erinevad raamatud. Apollo turunduskoordinaatori Gisela Sau sõnul kasvas keti kinkekaartide käive viimastel nädalatel enam kui kaks korda. Seda kinnitab ka Rocca-al-Mare Rahva Raamatu esindaja Aino Tohver-Meimer, kelle sõnul kasvas koolilõpupidude eel raamatute müük lausa 34 protsenti. Raamatute kõrval olid populaarseteks kingitusteks ehted, käekellad ja lõhnad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles