Puuviljakaal selveselverites ei tunne alati kaupa ära

Sirje Niitra
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Banaanid ootavad kaalumist.
Banaanid ootavad kaalumist. Foto: Toomas Huik

Neis kolmes Tallinna Selveris, kus on paigaldatud selvekassad ja kauba saab ise puldiga sisse skaneerida, tuleb ka puu- ja juurvili ostjal ise ära kaaluda, kuid see tegevus ei pruugi kuigi lihtsalt minna.


Enamasti ei tunne atuomaatne ja puutetundliku ekraaniga kaal algul vilju ära. Siis tuleb ise ekraanilt õige kaubagrupp, kus erinevad juurikad ja puuviljad peal, üles leida ja sealt omakorda õige valida.

Sidruni puhul on asi selge - selle leiab tsitruliste alt ilusasti üles, aga näiteks õunu on palju erinevaid sorte. Nõnda peab vahepeal jooksma sildi pealt numbrit vaatama, kui pole enne märgatud see meelde jätta. Kõik see vajab parasjagu harjutamist, mistõttu ka paljud ostjad iseteenindust algul pelgavad.

Selveri avalike suhet juht Annika Vilu ütles et kaalu üle pole siiski ükski klient kurtnud, sest toodet saab valida ka käsitsi. «Kui aga mõni klient sisestab pahatahtlikult banaani asemel sidruni, siis paraku pakub kaal ka järgmisele kliendile sidrunit. Seega, mida sagedamini toodet on ostetud ja õigesti sisestatud, seda paremini kaal tooteid ära tunneb,» rääkis ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles