Tarbijakaitse hoiatab virtuaalsete lõksude eest

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarbijakaitse alustas peamiselt noortele suunatud teavituskampaaniaga «Virtuaalsed lõksud». Pildil tüdruk mobiiltelefoniga.
Tarbijakaitse alustas peamiselt noortele suunatud teavituskampaaniaga «Virtuaalsed lõksud». Pildil tüdruk mobiiltelefoniga. Foto: Caro / Scanpix
Veebruaris-märtsis viib tarbijakaitseamet läbi kampaania «Virtuaalsed lõksud», mille eesmärk on hoiatada inimesi ja eriti noori virtuaalsete kanalite kasutamisega seotud ohtude ja seal levivate petuskeemide eest.  

Seetõttu, et aina enam kauplusi ja teenusepakkujaid suunavad oma teenused tarbijateni virtuaalsete kanalite kaudu, on selles vallas ka järjest rohkem pettureid, kes mõtlevad välja üha uusi ja raskemini tuvastatavaid petuskeeme, teatas tarbijakaitseamet.

Petturid püüavad ohvreid näiteks mobiilihelinate ja -mängude abil, mille tellimisega kaasneb tarbija jaoks ootamatu kestvusleping.

Kuna selliste skeemide ohvriks langevad tihti just noored ja lapsed, siis on tarbijakaitseameti ja portaali Lastekas koostöös valminud tarbija õigusi ja kohustusi tutvustav multifilm «Jänku Juss õpib internetiohtusid vältima».

Multifilm juhib tähelepanu nii mobiilihelinate tellimisega, petukirjade saamise ja internetist ostmisega seotud probleemidele kui ka mõistlikule ajakasutusele mobiiliga kõnelemisel.

Lähipäevadel ilmub ka lastele ja lastevanematele suunatud juhendmaterjal «Kuidas hoida mobiiltelefoni kõnesid kontrolli all?»

Pettuste ennetamise kampaania on saanud juba traditsiooniks ning selle ülemaailmseks eestvedajaks on rahvusvaheline organisatsioon ICPEN (International Consumer Protection and Enforcement Network), mis tegeleb ebaausate kaubandustavade vastu võitlemisega ning kaitseb tarbijate õigusi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles