Tagasi mobiilivaatesse

Rahakott

:

Pangakaardiga tasutud ettemaksu aitab pank tagasi saada kliendi eest

Reisibüroode ja lennufirmade majandusliku ebastabiilsuse valguses on päevakorda tõusnud mured, mis seotud tagastamata ettemaksudega. Swedbanki kaardivaldkonna arendusjuht Tõnu Ots soovitab juhul, kui ettemaks on tehtud pankaardiga, pöörduda abi saamiseks panga poole.


Kui ettemakstud summa on üle kantud pangas või tasutud pangakaardiga ning soovitud kaup või teenus pole kliendini jõudnud, on kliendil õigus esitada teenusepakkuja suhtes kaebus pangale.

Selleks, et pank saaks tehingut menetlema hakata, pole kliendil vaja teha muud, kui esitada ostudokumendid. Kui tuvastatakse reeglite rikkumine, algatab pank menetlusprotsessi. Pank protsessib selliseid juhtumeid tasuta ning selline tegevus kuulub kõikide suuremate kaardiorganisatsioonide rahvusvahelise garantii alla.

Keskmiselt kulub taoliste juhtumite menetlemiseks poolteist kuni paar kuud. Kuna teisel osapoolel on küsimusele aega vastata 30-45 päeva, võib vahel juhtuda, et protsess kestab kauem. Siiski püüab pank ise võimalikult kiiresti, lähtudes pikaajalistest kogemustest, võtta vastu otsuse, kas antud tehing kuulub kompenseerimisele või mitte.

Põhimõtteliselt võib selliste juhtumite menetlust võrrelda kohtuprotsessiga, kus kumbki osapool lähtub oma kliendi selgitustest, olemasolevast tõendusmaterjalist ja kehtivatest rahvusvahelistest reeglitest.

Kaardiorganisatsioonide rahvusvaheline garantii kehtib Otsa sõnul nii äri- kui ka eraklientide jaoks. Samuti ei ole vahet, kas ettemakse puhul on kasutatud krediit- või deebetkaarti. Internetiostude puhul on enne tehingu teostamist vaja registreerida oma kaart turvalise interneti ostuprogrammi ja kleint peab kinnitama iga tehingu ainult talle teada oleva parooliga. Ainuüksi selline parool garanteerib ostjale kaardiorganisatsioonide rahvusvahelise garantii.

Kogu selline protsess on sularaha või muid maksevahendeid kasutades kliendi jaoks märksa raskem ja aeganõudvam. Keerulisemate juhtumite puhul tuleb kliendil pöörduda kohtusse. Kuna kohus menetleb juhtumeid kaua, siis võib juhtuda, et kohtuotsuse saabudes ei ole teine osapool enam maksuvõimeline või ei pruugi ta üldse äriregistris eksisteerida.

Kaardimakse puhul vastutab teenusepakkujaga lepingu teinud pank nende kohustuste eest, mis jäävad kaupmehel täitmata tema pankrotistumise, ettevõtte likvideerimise või muude finantsiliste probleemide puhul. See on garantii, mille pank annab oma kliendile ja mida ta on kohustatud sellistel puhkudel rakendama, selgitas Ots.

Kirjuta toimetajalePrindi
LinkMail
MärksõnadkaardimakseSwedbankTõnu Otsgarantii
Samal teemal
Sponsoreeritud artiklid
Ütleme Kanal2-le «Head aega»
Ühe jaoks ebaseaduslik, teisele innovatsioon
Saada meile vihje!
Nägid midagi huvitavat? Saada meile kiri, video või pilt siit!
Kaardiga või sulas?
Kaardimaksete saaga
uued luksusrongid
Viimased uudised
Üleskutse
Lugeja küsibKõik
TervisKõik
Tasub teada
48h populaarsemad teemad
Top kommentaarid
Top lood
UudisedKõik
Katsed ja testidKõik
Lugemissoovitus
Aed ja koduKõik
Gallup

Küsitluses on osalenud  inimest
MajandusKõik
Valuutakursid
USD
0,896 EUR
GBP
1,401 EUR
SEK
0,108 EUR
RUB
0,018 EUR
=
Kursid seisuga: 22.05.2015
POSTIMEES.eeKõik
NaineKõik
JuhtimineKõik
TallinnKõik