Miks võrguettevõtja elektriarvesteid ümber tõstab?

Kaur Paves
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektrinäit.
Elektrinäit. Foto: Toomas Huik

Viimastel päevadel on kõlapinda saanud teema, kas ja millistel tingimustel saab võrguettevõtja elektriarvestite asukohta muuta. Elektrilevi varahalduse valdkonna juht Jaanus Tiisvend selgitab, kuidas elektrikoguseid mõõdetakse ja miks on arvestite ümbertõstmine tarvilik.

«Kliendiga sõlmitud võrgulepingus on märgitud kliendi elektripaigaldise liitumispunkt võrguettevõtja võrguga, mis määrab ära piiri võrguettevõtjale (näiteks Elektrilevi) ja kliendile kuuluva elektrisüsteemi vahel,» kirjutab Tiisvend elektriblogis.

Kõik võrguettevõtjale kuuluvad arvestid ei asu täna siiski ainult liitumispunktis - erisusi on tekkinud ajaloolistel põhjustel ja võrgu eripära tõttu. Nii paikneb elektriarvesteid ka näiteks eramutes sees, trepikodades või isegi korterites.

«Neid arvesteid ei ole me tõstnud liitumispunktidesse masstööna, vaid olukordades, kus see on vajalik võrguettevõtja kohustuste täitmisel või kliendist tulenevatel põhjustel, näiteks juhtudel, kus klient ehitab maja või oma elektripaigaldise ümber,» kirjutab Tiisvend. «Võrguettevõtjal võib arvesti ümbertõstmise vajadus tekkida võrgu ümberehitamisel või ka olukordades, kus vastutuse piir on vaja väga selgelt määratleda. Taolise juhtumi üheks näiteks on see, kui liitumispunktist kliendi arvestini kulgeval kliendile kuuluval kaablil on rike, mis on põhjustanud näiteks kliendi tarbimiskoguste suurenemist, millega klient aga ei nõustu. Kliendile kuuluva kaabli korrashoiu eest peab aga hoolitsema klient ja taolistel juhtudel aitab selgust luua taas olukord, kus nii omandipiir kui ka arvesti asuvad samas punktis.»

«Arvestite puhul, mis asuvad kliendi territooriumil, peame oma kohuste täitmiseks klienti tülitama,» lisab Tiisvend. «Vastupidiselt aga nende arvestite osas, millele pääseme ligi ise ehk mis asuvad näiteks liitumispunktis krundi piiril, ei pea me klienti häirima. Kuna arvesti ja selle korrashoid kuulub niikuinii võrguettevõtja vastutusele, näeb selles osa kliente mugavat lahendust, kuid osa eelistaks siiski arvesti hoidmist magamistoas valvsa silma all.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles