Tagasi mobiilivaatesse
Värskendamiseks tõmba

Kaup

Kõigisse rattahoidjatesse ratast turvaliselt jätta ei saagi

Tallinna kesklinnas on juba üsna palju rattahoidjaid, kuid katsetades selgus, et mõnda neist pole võimalik ratast turvaliselt tallele panna.

Rattapoest laenuks saadud kolm eri tüüpi lukku kaasas proovisid Postimehe ajakirjanikud järele, kas asjatundjate näpunäiteid järgides on pealinna rattahoidjatesse võimalik oma kaherattalist sõpra turvaliselt lukustada. Katsetasime kaheksat eri disainiga rattahoidjat.

Kõigepealt proovisime Maakri tänaval olevat spiraali meenutavat rattahoidjat. Tagaratas hoidlasse ning probleemideta sai ratta lukustatud nii kompakt- kui ka trosslukuga. U-lukku saab aga kasutada ainult hoidja külgmistel kohtadel.

Kasutud rattahoidjad

Solarise keskuse juures on mitu pikka rattahoidjat, aga ratast sinna turvaliselt tallele panna on keeruline. Kui panna ratas esiratast pidi hoidjasse, siis pole ühegi lukuga probleeme, aga nagu tõestas eelmise hooaja «Ringvaate» eksperiment, siis nii ratast kinnitades võib kinost tulles eest leida vaid lukustatud esiratta. Ainus võimalus ratas Solarise ees turvaliselt lukustada on panna ta põiki rattahoidjaga, ainult nii pannes võtab üks ratas ära 10 ratta koha. Aga mis teha, turvalisus maksab.

Hoopis keeruline ehk pea võimatu on aga kasutada rattahoidjat, mis koosneb betoonkuplikesest ja metallrõngast. Sellised rattahoidjad on üle Eesti väga levinud. Meie testisime Narva maanteel Tallinna Ülikooli peahoone läheduses olevat hoidikut. Seda hoidikut saavad kasutada vaid ilma käikudeta või sisse ehitatud käiguvahetajaga rataste omanikud. Suurem osa Eesti teedel vuravatest ratastest on aga tänapäeval käikudega ning nende omanikud lõhuvad oma ratta käiguvahetaja lihtsalt ära, kui püüavad tagaratast sinna hoidikusse panna.

Lisaks ebamugavusele on selline rattahoidja ka ebaturvaline. Nimelt on jäme metallrõngas kinnitatud betoonist poolkera külge vaid ühe mutriga. Vargal pole vaja hakata luku läbilõikamisega jändama, piisab vaid ühe mutri lahtikeeramisest. Postimehe testitud rattahoidjal oli võimalik betoonpoolkera all olevat mutrit sõrmedega keerata, isegi mutrivõtit polnud vaja. Õnneks Tallinna kesklinnas asendatakse neid tasapisi tänapäevasemate hoiuvariantidega.

Stockmanni kaubamaja mõlemad rattahoidjad, Viru keskuse, Nordea panga peahoone ning välisministeeriumi rattahoidjates sai ratta hõlpsasti ja turvaliselt lukku nii U-, kompakt- kui ka trosslukuga.

Kokkuvõtteks võib öelda, et rattalukku ostes tuleks mõelda sellele, et lukuga saaks ratast lukustada kõigi võimalike ja võimatute objektide külge: laternapostid, pargipingid, trepikäsipuud, igasugused metallvõred jne. Elu on näidanud, et rattast on vaja eemalduda ikka just seal, kus rattahoidjat ei ole.
 

Kirjuta toimetajalePrindi
LinkMail
Märksõnad:jalgratasrattahoidjarattalukksolaris
Samal teemal
Sponsoreeritud artiklid
LOE TERVISEPORTAALIST!
LOE TERVISEPORTAALIST
      LOE TERVISEPORTAALIST
      ALKOHOLI TEEMALINE KONVERENTS
      LOE TERVISEPORTAALIST
      Viimased uudised
      Üleskutse
      Lugeja küsibKõik
      TervisKõik
      Tasub teada
      48h populaarsemad teemad
      Top kommentaarid
      Top lood
      UudisedKõik
      Katsed ja testidKõik
      Lugemissoovitus
      Aed ja koduKõik
      Gallup

      Küsitluses on osalenud  inimest
      Majandus24Kõik
      Valuutakursid
      USD
      0,805 EUR
      GBP
      1,262 EUR
      LTL
      0,29 EUR
      SEK
      0,108 EUR
      RUB
      0,018 EUR
      =
      Kursid seisuga: 21.11.2014
      POSTIMEES.eeKõik
      NaineKõik
      JuhtimineKõik
      TallinnCityKõik