Tagasi mobiilivaatesse
Värskendamiseks tõmba

Kaup

:

Kas auto rentimine võib ka Eestis olla alternatiiv auto liisimisele?

Eestis tegutsevate autorendi ettevõtete peamisteks klientideks on turistid ja ärikliendid, eestlastest eraisikud eelistavad siiani auto liisimist ja suhtuvad auto rentimisse kodumaiseks sõitmiseks suure umbusuga.

Auto rentimine ei ole Eestis ka odav lõbu. Keskmiselt võib öelda, et väikeauto saab üheks päevaks olenevalt firmast 25-60 euroga, nädalavahetuse sooduspaketid (reede õhtust pühapäeva õhtuni), mis on suunatud justnimelt eestlastele, on odavamad ja kahe päeva hind algab 50 eurost. Rendiautode puhul kehtib tavaliselt reegel, et auto saadakse ja tagastatakse täis paagiga, seega kütus tuleb ise osta.

Autorendi firmade esindajad tõdevad, et eestlased ei ole enda jaoks seda teenust veel eriti üles leidnud. «Eestis tahavad inimesed hirmus palju omada ja mitut autot kodus hoida, et äkki läheb vaja,» ütles rahvusvahelise autorendifirma Sixt Eesti tegevjuht. «Selle asemel, et arvutada välja kulud, et mõneks nädalavahetuseks on võib-olla hoopis mõttekam auto rentida, kui seda pidevalt hooldada, parkida jne.»

Autorendi väikseks vennaks tituleeritud firma Minirent, mis on Eestis tegutsenud aasta, juhataja Aivo Olevi sõnul läheneb nende teenus pigem autojagamisele ning on mõeldud eelkõige neile, kel on autot vaja kasutada lühiajaliselt. Minirendi auto kasutamine maksab 10 eurot tund ja hinna sees on ka 200 kilomeetri jagu kütust.

«Kõige parem on see linnas asjaajamisteks. Näiteks on vaja kaks tundi linnas ringi sõita. Taksoga läheb kalliks ja rendiauto tervet päeva pole ka mõtet maksta,» rääkis Olev, kelle sõnul on selline teenus maailmas tuntud ja on välja arvutatud, et üks selline jagatav auto võtab käigust ära viis kuni seitse autot.

Autoportaali Whatcar? peatoimetaja Tõnu Trammi sõnul on auto liisimine tõepoolest üks kallimatest variantidest ühest kohast teise liikumiseks. «Lisaks liisingule, kindlustus-, kütuse- ja hooldekuludele tuleb arvestada jooksevkulude reale ka auto hinnalangus. See viimane on uuel autol esimesel aastal kõige suurem,» rääkis Tramm. «Edasi sõltub juba kõik sellest, kui palju inimene igapäevaselt sõidab. Ehk kui kõik eelnimetatud kulud kokku lüüa ja jagada see sõidetud kilomeetrite arvuga, selgub sageli, et odavam oleks hoopis taksoga sõita.»

Trammi hinnangul sõltubki auto rentimise otstarbekus tegelikust kilomeetrihinnast. Kui ei pea arvestama kõiki auto omamisega kaasnevaid väljaminekuid, siis autot igapäevaselt mitte kasutades võib tõepoolest rendiauto kilomeetrihind osutuda väiksemaks kui autot liisides.

«Näiteks, kui inimene kasutab autot ainult nädalavahetustel maal käimiseks. Tõenäoliselt ei käi ta seal igal nädalavahetusel ja talvel sootuks harva, või üldse mitte,» selgitas Tramm. «Kui laiendada kulubaasi tervele aastale, võivad olla tulemused päris üllatavad, ehk auto rentimine suveperioodil võib osutuda aasta kokkuvõttes läbitud kilomeetrite omahinnalt oluliselt odavamaks.»

Lugejad, mis teie arvate, kas auto rentimine tasub ära või see on Eestis ikka veel liiga kallis?

Kirjuta toimetajalePrindi
LinkMail
Märksõnad:autorentliisimineminirent
Samal teemal
Sponsoreeritud artiklid
    LOE TERVISEPORTAALIST
    LOE TERVISEPORTAALIST
    LOE TERVISEPORTAALIST
    LOE TERVISEPORTAALIST!
    Viimased uudised
    Üleskutse
    Lugeja küsibKõik
    TervisKõik
    Tasub teada
    48h populaarsemad teemad
    Top kommentaarid
    Top lood
    UudisedKõik
    Katsed ja testidKõik
    Lugemissoovitus
    Aed ja koduKõik
    Gallup

    Küsitluses on osalenud  inimest
    Majandus24Kõik
    Valuutakursid
    USD
    0,802 EUR
    GBP
    1,264 EUR
    LTL
    0,29 EUR
    SEK
    0,108 EUR
    RUB
    0,017 EUR
    =
    Kursid seisuga: 26.11.2014
    POSTIMEES.eeKõik
    NaineKõik
    JuhtimineKõik
    TallinnCityKõik