Süütu sõnumitele vastamine võib kalliks minna

Sirje Niitra
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sõnum.
Sõnum. Foto: Arno Saar / Õhtuleht

Keskealine väikelinnas elav naine, kes palus oma nime mitte avaldada, ei jõua ennast ära kiruda peale seda, kui sai oma mobiilioperaatorilt 30 euro suuruse arve lihtsa sõnumitele vastamise eest.


Naine ütleb, et ei tea, millisel kodulehel talle äkki nutitelefoni pildiga reklaam ette kargas. «Tavaliselt vaatan Postimeest või Delfit ja käsitööliste blogisid, ei midagi kahtlast,» on ta nüüd nõutu.

Telefoni loosimises osalemiseks tuli vastata jah või ei lihtsatele küsimustele, nagu näiteks nimetada Kevade tegelasi. Kui küsimused ei tahtnudki lõppeda, hakkas asi naisele kahtlane tunduma ja ta lõpetas mängu.

Hiljem kõneeristust tellides sai ta teada, et üks sõnum maksis 1.39 pluss käibemaks. «Kui oleksin teadnud, et nii kallis, poleks elu seeski vastanud,» märgib naine. Sõnumid tulid numbrilt 13013. Tegu on tasulise numbriga, mis kuulub sisuteenuse pakkujale Mobi Solutions OÜ.

Sama firma pakub neti vahendusel võimalust saata sõnumeid kuumadele tibidele, aga ka seksikate inimeste kohtumispaika ja mitmesuguseid rollimänge. «Soovitan enne teenuste tellimist või mängudes osalemist kindlasti hoolega tingimustega tutvuda,» hoiatas Tele2 kommunikatsioonijuht Hans Saarvelt.

Ta lisas, et telefonioperaator kolmandatele osapooltele oma klientide numbreid edasi ei anna. «Tõenäoliselt on inimene ise sisuteenuse pakkujale mingil hetkel ise oma numbri edastanud või selle teenust kasutanud. Või on ta pahaaimamatult oma numbri mõnele kaupmehele andnud, et näiteks kliendikaarti vormistada.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles