Inimlik unustamine viis vargana kohtlemiseni

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Anna Roberts

Möödunud esmaspäeva hommikul Rocca al Mare Prismat külastanud naisterahvas sai koos oma nelja-aastase pojaga ebameeldiva kohtlemise osaliseks, kui jättis ühe müügisaalis valitud toote kogemata ostukärusse ja unustas selle eest tasuda.



Postimees.ee poole pöördunud Anna Roberts rääkis, et pani juba ostukärust kassalindile kaupa ladudes tähele, et tema toiminguid jälgib teravalt turvamees. Õnnetuseks jättis naine ostukärusse ühe pildiraami. «Nagu selgus hiljem, ta nägi, et mul jäi korvi pildiraam ja ta ootas, millal ma hakkan lahkuma kauplusest,» rääkis ta.

Kohe pärast kauba eest tasumist ja kilekotti panekut tuli Robertsi sõnul tema juurde GS4 turvamees ja nõudis ostutšekki, ennast seejuures tutvustamata ning töötõendit näitamata.

«Ma esitasin tšeki. Turvamees pikalt vaatas ja seejärel küsis, kus on pildiraami ostutšekk. Siis alles ma sain aru, et pildiraami ma ostukorvist välja ei tõstnud ja see jäi tasumata. Ma vabandasin, võtsin pildiraami ja keerasin kassa poole, et tasuda, kuid turvatöötaja haaras mu käest raami ja ütles, et ta ei luba mul midagi tasuda,» kirjeldas Roberts tekkinud olukorda.

Küsimusele, miks ei võinud ostukärusse jäänud pildiraamile osutada juba kassa juures, olevat turvamees vastanud, et see pole tema ülesanne ja tema ülesanne on vargaid püüda.

Kui naine mainis, et peab lapsega arsti juurde kiirustama, ütles turvamees, et tal võib lubada ära minna vaid turvaülem, kes siis ka kutsuti. «Minu palvele lubada meil pojaga minna arsti vastuvõtule sain ma vastuse, et minul ei ole mingit õigust, kuna ma teostasin varguse,» rääkis Roberts, kes pakkus enda sõnul turvafirma esindajatele ka oma dokumente koopia tegemiseks.

Naine nõudis ise ka politsei kutsumist, kuid seda tehti tema sõnul alles pärast dokumentide vormistamist. «Ligi tund aega läks dokumentide vormistamisele, selle aja jooksul turvamehed pidasid nõu, mismoodi juhtunut kirjeldada, kuna mind kinni pidanud turvamees ei valda piisavalt eesti keelt, et iseseisvalt blankette täita,» märkis Roberts.

«Kuni me ootasime politseipatrulli, palusin lubada meil pojaga tualetti. Kuna laps hommikul ei söönud ja oli selleks ajaks juba näljane, siis ka luba osta midagi lapsele. Turvaülem vastas, et mul ei ole seda õigust,» rääkis ta. Lisaks olevat teda ähvardatud, et politsei määrab talle varguse eest trahvi.

«Kui mind lõppude lõpuks politseile üle anti, konstaabel ütles, et ta ei näe kuriteo koosseisu, kuna vargusena võib klassifitseerida tahtliku võõra vara omistamise. Minu juhtumil sellist tahet ei olnud,» mainis ta.

Turvafirma: klient reageeris üle

Prismas turvateenust osutav G4S näeb juhtunut kannatust erinevalt. Firma infojuhi Katrin Paasi sõnul on tegu kaebuse esitaja ilmselge ülereageerimisega.

Paasi sõnul andis turvatöötaja naisterahvale võimaluse pildiraami eest maksta ja alles siis, kui ta sellest keeldus, alustas tavapärast toimingut, mis tähendab paberite täitmist ja politsei kutsumist.

«Naisterahvas sai ka ise politseisse helistada ja talle öeldi, et täitku turvatöötajate korraldusi,» lisas Paas. Kuna edaspidine tavapärane juhtumi fikseerimine Paasi sõnul ei sujunud, siis kutsus turvatöötaja politsei kohale.

«Turvatöötajate jaoks oli tegu tavapärase juhtumiga, sarnaselt just pannaksegi toime hulk vargusi, tal ei ole õigust juhtum sinnapaika jätta. Kogu intsident oleks võinud lõppeda siis, kui turvatöötaja esimest korda juhtis tähelepanu maksmata esemele,» kinnitas Paas.

Firma infojuhi sõnul ei ole 9. märtsil tööl olnud turvatöötaja küll eestlane, kuid valdab riigikeelt heal tasemel, turvaülem on aga pika staažiga töötaja ja vargusekahtlusega kauplusekülastajate mõnitamine ei ole Paasi kinnitusel mingil juhul tema töömeetod.

«Vabandame, et turvatöötajal ei olnud piisavalt tähelepanu nelja-aastase lapse WC-vajaduste suhtes, lapse tualeti külastamine ei ole kindlasti mingil juhul keelatud,» lisas Paas.

Prisma Peremarketi turvajuhi Jekaterina Aljohhina sõnul on aga turvalindilt näha, et tegu oli tõesti kliendi inimliku eksimusega.

«Kuigi turvatöötajad sellise juhtumi puhul peavad sekkuma, tuleb neil kindlasti hinnata olukordi ka inimlikust vaatepunktist lähtuvalt. Vabandame kliendi ees G4S turvatöötajate käitumise pärast. Oleme antud juhtumist vestelnud ka G4S töötajatega,» ütles Aljohhina.

«Selle loo taustal paneksime klientidele südamele, et kogu kaup, mida soovitakse osta, kindlasti asetataks kassas ka kassalindile, vältimaks võimalikke hilisemaid arusaamatusi.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles