Juulis oli suurim müügikasv apteekides ja kosmeetikapoodides

Sirje Niitra
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kosmeetika läheb hästi.
Kosmeetika läheb hästi. Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

Selle aasta juulis kasvas jaekaubandusettevõtete müügimaht võrreldes eelneva aasta sama perioodiga statistikaameti andmetel 6,4 protsenti, kusjuures enim kasvasid müügid aastases võrdluses apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes - 19,2 protsenti.


Riiete ja jalatsite kauplustes kasvas müük 13,6 ja muudes spetsialiseeritud kauplustes 13,4 protsenti. Swedbanki makroanalüütiku Annika Paabuti sõnul võis riiete ja jalatsite kaupluste mahtude kiiret kasvu mõjutada soodusmüükide jätkumine. Varasematel aastatel kestsid soodusmüügid mõnevõrra lühemat aega.

Müügimahud kahanesid juulis eelmise aasta juuliga võrreldes toiduainete, tubakatoodete ja alkohoolsete jookide spetsialiseeritud kauplustes ning majatarvete kauplustes (vastavalt 2 ja 2,3 protsenti). Samas on sel puhul suuresti tegemist kõrge võrdlusbaasiga.

Aasta teisel poolel jaekaubanduse müügimahtude kasv jätkub, kuid mõnevõrra tagasihoidlikuma tempoga. Jaekaubanduse müügimahud on mõjutatud ühelt poolt sesoonsetest teguritest nagu turismihooaeg ja teisalt elanike sissetulekute kasvust.

«Ehkki on oodata palga ja hõive kasvude jätkumist, kasvavad ka sundkulutused eluasemele ja toiduainetele, mis omakorda pärsivad majapidamiste soovi ja ka võimalusi tarbimiskulutusi suurendada,» lausus Paabut.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles