Poed eksivad hinnas nii tarbija kahjuks kui kasuks

Sirje Niitra
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suurim hinnaerinevus ilmnes Elva Konsumis. Pilt on illustratiivne.
Suurim hinnaerinevus ilmnes Elva Konsumis. Pilt on illustratiivne. Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Tarbijakaitseamet kontrollis augustis hindade ühtivust saalis ja kassas kokku 105 poes ning leidis rikkumisi ilmnes 30 kohas 35 toote puhul. Eksiti nii tarbija kahjuks kui kasuks.

16 korral eksisid kauplused tarbija kahjuks ning 19 juhul tarbija kasuks. Suurim hinnaerinevus tuli ilmsiks Kilingi-Nõmme kaupluses Ehituskaubad, kus harja hinnaks müügisaalis oli 11,10 eurot, kuid kassa näitas hinnaks hoopis 2,49 eurot ehk pea üheksa eurot vähem. Tarbija kahjuks eksis sel korral kõige rohkem Rakveres asuv Maxima kauplus: nukk, mille hind sildil oli 1,99 eurot, maksis kassas 2,75 eurot.

Võrreldes eelmise, mais toimunud  kontrolliga oli sel korral rikkumisi mõnevõrra rohkem (tõus 23 protsendilt 29 peale), kuid seda eelkõige tarbija kasuks arvestatud rikkumiste tõttu.

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste ütles, et kuigi antud kontrolli tulemuste järgi eksivad kaupmehed rohkem enda kahjuks, jäävad tarbijatele mõru pillina meelde vastupidised juhtumid: «Kassas ilmnenud erinevused tekitavad sageli pettumust, mis kaupleja keelde tõlgituna tähendavad kliendi lojaalsuse vähenemist.»

Seetõttu ennustas Sooniste pikemas perspektiivis edu nendele kaupmeestele, kes kliendi pettumuse tähendust mõistavad, teevad pingutusi hindade korrektse esitamise nimel ning aktsepteerivad juhusliku eksimuse korral müügisaalis esitatud madalamat hinda. «Selliselt käituvatel kaupmeestel oleks kindlasti konkurentsieelis,» märkis ta.

Nõuandeid tarbijale:

  • Kui kassast läbilöödud hind ei vasta müügisaalis avaldatud hinnale, saad kaubast loobuda ja raha tagasi küsida.
  • Vaata ostutšekk kassa juurest lahkumata üle, nii saad võimalikule hinnapettusele kohe jälile ja probleemi sealsamas lahendada.
  • Kui avastad hinnapettuse alles kodus, mine võimalikult kiiresti poodi tagasi ja ütle, et tahad ostust loobuda ja oma raha tagasi saada.
  • Anna hinnapettusest ka tarbijakaitseametile teada, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles