Alaealised näevad telerist vähem napsureklaami

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alaealine alkoholiga.
Alaealine alkoholiga. Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

TNS Emori läbiviidud uuringust «Alkoholireklaamide märkamine noorte sihtrühmas: september 2010 – mai 2011» selgus, et vaatamata alkoholireklaami üldise mahu jätkuvalt kasvule on alaealiste kokkupuude alkoholireklaamidega vähenenud.

Emori uuring selgitab, et alaealiste kokkupuude alkoholireklaamidega on vähenenud kahel põhjusel:

  • Telerivaatamisaegade üldine vähenemine ja vaatamisaja 30 min varasemaks nihkumine
  • Üle 15 protsendi vaadatavusega saadetes on alkoholireklaami aeg vähenenud rohkem kui kolm korda, 24 minutilt 7 minutile.

«Ühikarottide» seriaalis on alaealisteni jõudnud reklaami maht vähenenud 7 minutilt 10 sekundile (näidatakse vaid üht reklaami). «Kättemaksukontori» seriaalis on alaealisteni jõudnud reklaami maht vähenenud 9 minutilt 5 minutile.

2010. aasta aruande põhjal olid suure alkoholireklaami mahuga noorte toppsaated «Eesti otsib superstaari» ja «Jääaeg». Käesolevas aruandes ei ole neid saateid kui alkoholireklaami vahendajaid põhjust mainida.

Sellegipoolest tuleb arvestada, et alaealiste telerivaatamise aeg on kogu aeg vähenenud ja aktiivne periood, kui teleri ees on 10 protsenti või enam sihtrühmast, lühenenud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles