Kallis taksosõit: kesklinnast Õismäele 40 euro eest

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Takso.
Takso. Foto: SCANPIX

Tallinna bussijaamast reipalt Väike-Õismäele suundunud Heigo Tagamit jahmatas taksoarve, mis ületas 40 eurot.

16. märtsi õhtul kasutas Heigo Tagam teenust taksofirmalt, kellega sõit läks Tallinna bussijaama juurest Väike-Õismäele kokku maksma 41,30 eurot. Teekond suundus läbi Järvevana tee.

Küsimusele, kas taksol olid ka vastavad hinnad väljas, vastas Tagam nõnda: «Meesterahvas näitas mulle jah pärast, aga ega sellisesse asja, kui sa oled väsinud ja tuled teisest linnast, ei taipa ju kohe süveneda. Sa ei kujuta ettegi, et keegi võiks nii nahaalne olla.»

Arvelt näeb, et Dowwy OÜ nimelise firmaga registreeritud takso kilomeetritariif oli 2,90 eurot, alustamistasu 3,89 ning ajatariif 63,80 eurot. «Ta näitas ilusti ära, et vot selline ongi hind ja tariif,» tunnistas Tagam.

Tagam on veendunud, et kui kliendid kõnealuse firma teenuste maksumuse enda jaoks selgeks teevad, ei soovi nende taksosid enam keegi kasutada. «See firma teeb lihtsalt uue firma ja sõidab samamoodi, lontruse kombel edasi,» ütles Tagam.

Eesti Taksojuhtide Liidu juhatuse liige Lembit Poolak nentis, et kui taksol on hinnad väljas, siis on kliendi kohustus ja ka vabadus hindu vaadata ja otsustada, kas seda teenust kasutatakse või mitte. Sama meelt on varasemalt olnud tarbijakaitseamet.

«See on iseenesestmõistetav, et kui inimene läheb näiteks restorani, vaatab ta ikkagi hinnakirja ja tellib siis endale sellise toidu, mis vastab nii tema maitsele kui ka taskule. Kui ta teeb seda teistpidi, siis ei ole tal pärast mõtet imestada, mispärast arve toidu eest nii suur oli. Miks peaks see taksonduses teistmoodi olema?» arvas Poolak.

Samas tõdes Poolak, et taksoteenuste hinnad kõiguvad praegu Eestis väga palju. «Paraku on hinnad tänapäeval kujunenud selliseks, et osades firmades on teenus meeletult kallis ja teistes meeletult odav ega kata tegelikke kulutusi. Ma tean muidugi kolleege, kes hoiatavad kliente, et vaadake, mul ongi nii kõrged hinnad ja kas see teile sobib, mis on ka täiesti normaalne,» selgitas Poolak.

Aastatel, mil kütusehind järsult tõusis, taksoteenuste hinnad Poolaku sõnul konkurentsi tõttu hinnatõusuga kaasa ei läinud. Selle tulemusena ei julgenud suuremad firmad hinda tõsta, aga väiksemad ettevõtted lasid siiski hinna vabaks. «Põhjus on ka selles, et need väikesed firmad, millel on väga kõrged hinnad, sõidavad väga lühikesi otsi. Näiteks kesklinnast sadamasse tasub sõitmine nende jaoks ainult siis ära, kui selle eest saab 10-15 eurot. Et seda hinda kätte saada, pididki nad hinnakirja oluliselt korrigeerima,» põhjendas Poolak.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles