Kauplejate teadmised pretensiooni esitamise kohta on paranenud

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste. Foto: Peeter Langovits / Postimees

Tarbijakaitseamet kontrollis septembris pretensiooni esitamise ja garantii kohta antavat teavet 306 müügikohas üle Eesti ning tuvastas rikkumisi kokku ligi üheksa protsenti, eelmisel korral oli rikkumisi 17,6 protsenti.

Olukorra paranemisest hoolimata leidus tarbijakaitseameti teatel ettevõtteid ja müüjaid, kes polnud tarbijate seaduslikust õigusest esitada puudusega kauba kohta poele pretensioon, kuulnudki. Küsimusele, kui kaua selline õigus tarbija jaoks pärast ostu kehtib, vastasid eksinud väga erinevalt: üks nädal kuni aasta. Õige vastus oleks olnud kaks aastat.

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste ütleb: «Sel ja eelmisel aastal on tarbijakaitseameti inspektorid kaupluste ja müüjate teadmisi pretensiooni esitamise õigusest kontrollinud rohkem kui tuhandel korral. Teadmised on ameti korraldatud teavituskampaania, koolituste ning ettevõtjatele saadetud materjalide abil paranenud, kuid arenguruumi on siiski.»

Tänaseks on septembris rikkujate suhtes alustatud 27-st vääreomenetlusest 21 lõpetatud. Amet määras rahatrahve kokku 990 euro ulatuses ning tegi kahel juhul suulise hoiatuse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles