Bussifirma keeldus kaotsiläinud pagasit hüvitamast

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suure kotiga koju sõitnud tudengineiu jäi oma varast ilma.
Suure kotiga koju sõitnud tudengineiu jäi oma varast ilma. Foto: SCANPIX

Septembris Ekspress Auto L-i bussiga Tallinnast Jõhvi sõitnud Kohtla-Järve tudeng avastas lõpp-peatuses, et tema kott on varastatud. Bussijuht ütles, et see pole tema mure, ja sõitis minema, kuigi maanteeameti kinnitusel vastutab vedaja reisija pagasi eest.

Neiu tegi politseile avalduse ning tema ema Tatjana püüdis mõni aeg hiljem bussifirma juhtkonnalt uurida, kes vastutab pagasi säilimise eest ja kas kadunud asju hüvitatakse, kirjutab Põhjarannik.

«Esimeses telefonivestluses lubas härra [bussifirma juht Anatoli] Listov olukorras selgusele jõuda, teises teatas oma ärasõidust nädalaks ajaks ja kolmandal korral kuulsin, et tal ei ole aega,» jutustas Tatjana. «Ma olen vihane ja meeleheitel - tütar peab veel neli aastat õppima ja mis siis saab, kui ta igal sõidukorral asjadest ilma jääb?» Tema sõnul aga suure kotiga bussi siseneda ei lubata.

«Jääb mulje, et bussijuht on varastega mestis, sest nii on ju mugav - mingit vastutust ei ole bussijuhil ega bussifirmal,» tõdes naine.

Ekspress Auto L-i direktor Anatoli Listov ütles, et ta teatas naisele, et kahju (mille suuruseks nimetati 215 eurot) hüvitatakse pileti ja pagasi eest tasumise kviitungi ettenäitamisel. «Neid ei esitatud, seepärast ei ole me hüvitist maksnud,» selgitas ta. Listovi sõnul vastutab bussijuht pagasi eest juhul, kui selle kohta on vormistatud dokument - reisija maksab teenuse eest ja saab kviitungi. «Meie firmas maksab see teenus 20 protsenti reisija piletihinnast ja sel juhul kleebitakse pagasile vastav žetoon. Antud juhul maksmist ei toimunud, seepärast ei ole meil koti säilimise eest vastutust.»

Ise oled rumal, kui seadust ei tunne

Mingit teavet pagasiveo reeglite kohta ei ole ei firma kodulehel, bussijaamas ega bussis. Neiu sõnul ei maininud neid ka bussijuht. Küsimusele, kust peaks reisija seda infot saama, vastas Listov: «See on seadus ja me ei saa vastutada selle eest, et inimesed ei tunne seadust.»

Maanteeameti ühistranspordiosakonna nõunik Mika Männik ütles, et lähtuvalt valdkonda reguleerivast määrusest on vedaja kohustatud vastutama sõitja pagasi säilimise eest juhul, kui see on paigutatud ühissõiduki pagasiruumi. Selleks, et tagada antud kohustuse täitmist, peab vedaja kehtestama ise reeglid pagasi vastuvõtmise, veo ja väljaandmise kohta, samuti veo ja hoiu hinnad. «Maanteeametil puudub info, kas antud vedaja on need reeglid kehtestanud või mitte, igatahes nende veebilehel taoline info kättesaadav ei ole. Sellest järeldub, et antud juhul peab koti kaotsimineku eest vastutama vedaja, kellel lasub ka hüvitamise kohustus,» sõnas ta.

Männik lisas, et kui reisija ja vedaja ei suuda seda tsiviilvaidlust lahendada omavahel, on reisijal õigus pöörduda kohtusse.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles