Eeskuju: Taanis peavad soodushinnad olema läbipaistvad

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Allahindlused.
Allahindlused. Foto: Mihkel Maripuu

Tarbimiskeskkonna arengu konverentsil esines Taani tarbijaombudsman Henrik Øe, kes muuhulgas tutvustas ka enda koostatud regulatsioone. Näiteks on Taanis väga täpselt reguleeritud, kui kaua peab olema kauba hind stabiilne enne soodustuse tegemist.

Ka Eestis on aastaid räägitud, et allahindlustel ei hinnata tegelikult midagi alla – hinnasildile märgitakse eelneva hinnana lihtsalt kõrgem hind või müüakse mõned päevad enne sooduskampaaniat toodet kõrgema hinnaga.

Sellise korralageduse vältimiseks on Taanis tarbijaombudsman kauplejatele välja töötanud eeskirja, mille põhimõte on, et toote normaalhind ja soodushind ei oleks eksitavad. Täpsemalt nõutakse, et toote hind oleks enne allahindlust vähemalt kuus nädalat stabiilne. Erandiks on majapidamistarbed ja hooajalised tooted, mille hind peab olema stabiilne vähemalt neli nädalat.

Kui hind on siiski eelneval perioodil kõikunud, võib soodustuse teha vaid perioodi madalaimast hinnast.

Allahindlus võib kampaaniana kehtida vaid kuni kaks nädalat, majapidamiskaupadel ainult kuni nädala. Kui aeg läheb üle, siis loetakse soodushind uueks normaalhinnaks.

Erandina ei pea stabiilse hinna perioodi olema ka uue toote tutvustamiseks tehtud allahindlusel.

Tarbijaombudsman Henrik Øe sõnul nad ka kontrollisid hiljuti, kas kauplejad neid ettekirjutusi täidavad ja eksimusi esines väga vähe.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles