Lugeja küsib: kuidas koristatakse ühissõidukeid?

Troll.

FOTO: Mihkel Maripuu

Tarbija24 lugeja puutus Tallinnas kokku olukorraga, kus Väike-Õismäelt Balti jaama suunduvas trollis number seitse oli iste märg ja räpane, ehkki troll oli just liinile sõitnud. Seetõttu tekkis lugejal küsimus, millal ja kuidas ühistransporti puhastatakse?

Vastab Tallinna Autobussikoondise avalike suhete juht Sirje Roht.

Salongi kuivkoristust tehakse ühissõidukitele igal õhtul, kui bussid, trammid või trollid liinil lõpetavad ja garaaži saabuvad. Tegelikult toimub koristamine suurel määral öösiti, kuna suur osa bussidest naasevad liinilt kella 23 ja kesköö vahel ning viimased isegi pool kaks öösel.

Hommikul väljuvad esimesed ühissõidukid liinile juba 4.30 ja sinna vahele jäävate loetud tundide jooksul tehakse kogu veeremile igal ööl kuivpuhastus. Veeremikoristajad eemaldavad lahtise prahi ja liiva ning tühjendavad prügikastid.

Ühissõidukite põhjalik puhastus toimub vähemalt korra kahe nädala jooksul. Alustatakse lae, seinte ja akende pesuga, seejärel puhastatakse istmed ja vajadusel tehakse neile tekstiilipesuriga ka sügavam keemiline puhastus või pesu. Lõpuks pestakse puhtaks põrand.

Kui ühissõiduk on liinil erakorraliselt määrdunud, kellelgi on midagi maha voolanud, piimapakk katki läinud või midagi veel hullemat juhtunud, peab see buss, tramm või troll pöörduma liinilt garaazi ja talle tehakse põhjalik salongipuhastus.

Palju sõltub ka ilmaoludest, kevadel-suvel lendab peatustest salongi intensiivselt tolmu ja sügis-talvel kantakse pori, liiva või lumesodi, mis tuleb öösiti eemaldada.  Ühissõidukite välispesu toimub ilmast sõltuvalt, kuiva ilma korral pole vajadust iga päev pesta, samas porise ilmaga on see vältimatu.

Liinil sõitvatele ühissõidukitele teevad päeva jooksul ülevaatust ja kiirkoristust linna sotsiaalsetel kohtadel töötavad koristajad. See toimub ajal, kui sõiduk saabub ringilt tagasi lõpp-peatustesse ja seisab kümmekond minutit seisuplatsil.

Tahaksime linlastele meenutada, et buss, troll või tramm on ühissõiduk, mitte erasõiduk.  Sageli kohtab hoolimatust, et lahtised joogipudelid jäetakse väljudes endast maha põrandale või istmele, kust nad ümber kukuvad ja jalge all laiali kantakse. Nii on buss lühikese ajaga reostatud. Palju tööd ja raha kulub iga päev ka grafitiga rikutud sisustuse taastamiseks ning katkilõigutud istmete remondiks.

Tallinna Linnatranspordi AS-i sõlmitud teeninduslepingu kohaselt Tallinna transpordiameti kui töö tellijaga on ühissõidukid varustatud infokleebiste ehk piktogrammidega, mille kohaselt tuleks vältida ühissõidukisse sisenemist lahtiste söökide-jookidega ja bussis, trollis või trammis söömist. Ka kõige süütumana paistvate toiduainete, küpsiste või kommide ettevaatamatu söömine võib istme määrida või täis pudistada ning järgmisel sõitjal riided ära rikkuda. Rääkimata liikuvas sõidukis maha loksuvatest jookidest. Ka Sõitjateveo eeskiri ütleb, et sõitjal on keelatud risustada või määrida ühissõidukit ja selle sisustust. Päevas tehakse ühissõidukitega Tallinnas kaugelt üle 100 000 sõidu ja nende seas on palju erinevaid arusaamisi ja suhtumisi.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles