Väikelinna tudengit nörritab rongipiletite hinnapoliitika

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Edelaraudtee rong.
Edelaraudtee rong. Foto: Elmo Riig / Sakala

Alates homsest Edelaraudteel kehtima hakkav uus piletihindade kord tekitab kummalise olukorra – väikelinnast Tartusse sõitev tudeng peab rongipileti eest maksma märksa enam kui ülikoolilinnast koju sõites.

«Palun uurige, kas alates 1. detsembrist Edelaraudteel kehtima hakkav nn ostukohasoodustus mitte ei diskrimineeri inimesi nende kodukohast sõltuvalt,» kirjutas Tarbija 24 toimetusele üks Tartus õppiv tudeng. Kiirrongiga ülikooli sõites peab õppur ostma pileti rongist ning siis maksab see 4.19 €, tõi ta näite. Kui aga tudeng soovib Tartust koju sõita, siis saab ta Tartu vaksalist osta pileti, mis maksab 3.77 €.

«Miks on tekkinud selline ebanormaalne olukord? Miks ei võimalda Edelaraudtee kõigile soodustatud isikutele võrdseid ostutingimusi? Miks saavad ostukohasoodustust vaid suuremate linnade elanikud?» oli ta pahane.

Edelaraudtee kommunikatsioonijuht Kersti Gorstovi sõnul kehtib Edelaraudtee rongides üldisena sõidupileti täishind, mis on reisijateveoteenusele riiklike regulatsioonide kohaselt kehtestatud müügihind. Lisaks seadusest ettenähtud soodustustele on aga rongifirma teinud oma reisijatele lisasoodustusi.

Alates 1. detsembrist tehakse ostukohasoodustus neile, kes ostavad pileti kas jaamakassast, iseteeninduskioskist Tartu vaksalis või internetist pangalingi kaudu tasudes. « Läbimüügi elavdamine piletikassades võimaldab säilitada jaamakassad seal, kus need täna veel säilinud on,» põhjendas ta tehtavat soodustust.

Sooduspiletit saab ka netist

Gorstov kinnitas, et need ka reisijad, kelle elukoha läheduses jaamakassat pole, ei ole soodustustest kõrvale jäänud. «Ostukohasoodustusena on loodud võimalus osta 10 protsenti soodsamalt ka meie kodulehe kaudu,» tõi ta näite.

Rongifirma esindaja lisas, et statistikaameti andmetel ulatub internetikasutus linnades 80 protsendini ning maapiirkondades ligi 74 protsendini. «Mistõttu ei saa väita, et ostkohasoodustus oleks kasutatav asukohapõhise piiranguga,» rõhutas Gorstov.

Edelaraudtee esindaja sõnul on tavapraktika see, et tarbija saab valida ühe soodustuse ning soodustused omavahel ei kombineeru. «Sellele vaatamata oleme loonud võimaluse pakkuda ostukoha soodustust ka siis, kui reisija soovib osta nt õppuri või vanaduspensionäri sooduspiletit,» rõhutas ta.

Ta lisas, et ettevõte on palju pingutanud, et soodsamad sõiduvõimalused oleksid kättesaadavad võimalikult laiale ringile.

«Uue ostukoha soodustuse oleme loonud heas usus pakkuda soodsamat pileti soetamise võimalust kõigile neile täis- ning soodustuse õigusega sõitjatele, kes ei pea paljuks läbi astuda raudteejaamast seal, kus jaamakassa või iseteeninduskiosk olemas on või osta pilet interneti teel e-kassast,» rääkis Gorstov. Ta lisas, et kõik reisijad, kes antud kohas ning sarnasel moel sõidupiletit ostavad, saavad ühtmoodi ja võrdselt koheldud.

«Meie sooviks ei ole soodustuste võimaldamisega kedagi diskrimineerida,» rõhutas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles