Soovitusi talviseks parkimiseks

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parkimine.
Parkimine. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Ettevõte EuroPark jagab soovitusi, mida talvise parkimise puhul jälgida, et auto ei oleks hommikuks lumevallide vahel kinni.

Parkimismajas

Võimalusel tuleks auto parkimismajas parkida ninaga vahekäigu või väljasõidu suunas. Nii ei pea sõidu alustamiseks tagurdama. Iga kuues parkimismajas juhtunud õnnetus on seotud taga sõitvale autole ette või otsa tagurdamisega.

Tänaval ja väliparklas

Linnatänaval parkides võib juhtuda, et autost on mööda sõitnud lumetõrjetraktor ja tekkinud on lumevall. Öisel ajal tuleks vältida võimalusel auto parkimist sõiduteel ja kõnniteede ääres.

Autot parkides tuleks arvestada ka teistega. Tasub meeles pidada, et autol on uksed mõlemal pool. Jälgida tuleb, et auto ei oleks kedagi kinni parkinud ja arvestama peaks ka sellega, et naaberautosse mahuks lapse turvahälli tõstma.

Öösel võiks väliparklas auto panna parkla keskosasse teiste autode juurde. Nii segad lumetraktorit kõige vähem ja traktor saab lumehunnikud platsi äärde lükata.

Tuuleklaasi puhastajad

Tavaolukorras hoia kojamehed vastu klaasi. Kui on oodata tõsisemat külma, tõsta ööseks kojamehed üles. Nii ei jäätu need klaasi külge kinni, seega säästad kojameeste kummist osasid. Iga kord ei ole nii mõistlik teha, kuna kojamehe varre vedru võib välja venida ega suuda enam kojameest puhastamiseks korralikult vastu klaasi suruda.

Käivitusabi

Pargi oma auto nii, et vajadusel oleks võimalik autole pakkuda teiselt autolt käivitusabi. Talvisel ajal on selline oht kerge tekkima. Seega uuri välja, kus asub auto aku ning jäta parkimisel just see osa sõidukist vahekäigu poole.

Kui autoaku on tühi ja vajad voolu teiselt autolt, siis ei tasu hakata autot ise käivitama, kui täpselt ei tea, kuidas seda teha. Uuematel autodel on käivitamiseks spetsiaalsed otsad mootorikatte all välja toodud – nende asukohta peab teadma, kuna auto elektroonikasüsteem on väga kapriisne. Heasoovlik püüe krokodillidega akule voolu anda võib vale pinge või tehnika tõttu hoopis paarituhande eurose arve tekitada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles