Zizu.ee põhjendas kaks korda kallimat hinda turuanalüüsiga

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Zizu.ee kodulehekülg
Zizu.ee kodulehekülg Foto: Lugeja foto

Vautšeri- või päevapakkumiste portaal Zizu.ee põhjendas poole kallimalt müügis oleva termopesukomplekti hinda turuanalüüsiga ning koostööpartneritelt saadud infoga.

Zizu.ee leheküljel on praegu müügis termopesukomplekt L.Brador soodushinnaga 33 eurot, mis on Zizu.ee andmetel alghinnast 69 eurost 52 protsenti alla hinnatud.

Ent mitmed portaali kasutajad võtsid vaevaks ja otsisid sama toodet teistest veebipoodidest. Selgus, et L.Bradori termopesukomplekti pakutakse veel mitmes veebipoes hinnavahemikus 12–18 eurot. Näiteks veebilehekülgedel inventory.com ja ovaal.net on sama toode vastavalt hindadega 14,35 eurot ning 15,40 eurot.

Zizu.ee tegevjuht Mihhail Solovjov selgitas: «Avaldades tootepakkumisi tugineb Zizu.ee kahele põhimõttele: info koostööpartnerilt, kellel pole erilist põhjust hinnaga mängida, ja turuanalüüs.»

Antud pakkumise analüüsid näitasid Solovjovi sõnul, et jaemüügis on kvaliteetse termopesukomplekti keskmiseks hinnaks nende määratud nominaalhind. Analoogi Zizu.ee analüüsi käigus ei leidnud, mis kinnitas nende jaoks, et tegemist on Eestis raskesti kättesaadava komplektiga.

«Veebilehed, millele tarbija viitab võivad tõesti jätta esmase mulje, et tavahind on odavam, kuid kõik pole nii lihtne nagu tundub,» selgitas Solovjov ja jätkas: «Me ei saanud poole päeva jooksul ühendust veebilehe administratsiooniga, seega on meil raske nimetada neid poode kliendile orienteeritud e-poodideks. Edastasime päringu antud termokomplekti kohta ja siiani ootame tagasisidet. Üks veebileht on registreeritud FIE nimele, mis jällegi tekitab kahtlusi – veebileht, mis massiliselt müüb kvaliteetseid tooteid pole äri, mida suudab hästi korraldada füüsiliselt isikust ettevõtja.»

Seega oletab Solovjov, et toode on avaldatud odavama hinnaga näiteks seetõttu, et see võib olla seotud suure ettevõte laojäägiga, mida firma soovib kiirelt ja odavalt realiseerida.

«Konkreetselt Zizu.ee lehel olen näinud kaks korda ka varem n-ö kliendi petmist. Seekord otsustasin asja üles võtta, et ka teisi selle lehekülje eest hoiatada,» kirjutas lugeja Juhko ja lisas: «Pärast Zizu.ee Facebooki lehele vastava kommentaari kirjutamist blokeeriti mind nende lehelt ära ja kustutati ka minu postitus.» Ka lugeja Mikk kirjutas, et tarbijaid petetakse veebilehel olematute allahindlustega.

Zizu.ee tegevjuht sõnas lõpetuseks: «Kokkuvõttes tahan rõhutada, et Zizu kvaliteedipoliitika üheks peamiseks eesmärgiks on pakkuda sellist hinda ja soodustust, mis on vastavuses turusituatsiooniga. Juhul, kui eksimus oli tehtud meie majas, siis me alati oleme valmis lõpetama pakkumise avaldamist.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles