Viis nõuannet postipaki saatjale

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Itella Smartposti automaadid.
Itella Smartposti automaadid. Foto: Smartpost

Smartposti tegevjuht Risto Eelmaa jagas nõuandeid, kuidas pühade lähenedes kindlustada, et saadetud või tellitud kaup edukalt sihtkohta jõuaks.

Pühade lähenedes kasvab pakisaatjate arv mitmekordseks. Täisvõimsusel töötavad nii e-poed kui postiteenuste pakkujad.

1. Ära jäta pakisaatmist viimasele hetkele

«See kõlab nüüd küll väga lihtsalt, aga peamine on mitte jätta pakisaatmist jõulunädalale,» ütles Eelmaa. Tema sõnul on palju inimesi, kes kingiostud viimasele hetkele jätavad. Smartpost tegutseb küll ka isegi jõululaupäeval, aga Eelmaa sõnul peab arvestama, et ka e-poodide tarneajad võivad jõuluajal tavapärasest pikemaks venida. «Targalt talitab see, kes tellib kauba juba mõned nädalad enne pühi: siis saate kindlad olla, et isegi ettenägematu viivitus ei jäta teid kingitusest ilma,» lisas ta.

2. Välismaalt tellitavate pakkide puhul arvestage paarinädalase viivitusega

«Kui Eestist tellitud pakkide puhul ei ole ohtu, et viivitus kujuneb mitmenädalaseks, siis paljud välismaa e-kauplejad hoiatavad kliente ette, et nad arvestaksid isegi mitme nädalani küündivate viivitustega,» rääkis Eelmaa. Ta soovitab tarneaja täpselt välja selgitada ja selleks vajadusel ka e-poega kontakteeruda.

3. Arvestage pakki tellides ilmaoludega

Kulleri või kojukande peale lootma jäädes võib pakk suurte hangede või tormi tõttu ka saabumata jääda. «Paki tellija istub tavaliselt mõnusalt oma kodus arvuti taga või lappab kataloogi ega mõtle ilmaoludele väljas. Aga korralik lumesadu, nagu viimastel talvedel tavaks on saanud, võib postiljoni külaskäigu oluliselt keerulisemaks muuta,» juhtis Eelmaa tähelepanu. Võimalik lahendus on tellida kaup pakiautomaati.

4. Saadetist pakkides on liigne ettevaatus alati teretulnud

Õrnade saadetiste puhul soovitab Eelmaa lugeda hoolikalt postiteenuse pakkuja lehel asuvat juhist. Nii saab paki saatja juba eos vältida kalli kauba teekonnal kahjustuda saamist. «Sõltuvalt kauba iseloomust ei pruugi tavalised tootepakendid saatmiseks olla piisavalt turvalised. Seetõttu on asjakohane appi võtta mullikile, täitematerjaliga papp- või plastkast või muud vahendid, et pakk kannataks välja kogu teekonna ning jõuaks õnnelikult ja tervelt adressaadini,» selgitas Eelmaa.

5. Valige postiteenust mitte ainult hinna, vaid kvaliteedi ja sobivuse põhjal

Enamik e-poode ja kataloogikaubamajasid pakub kauba tarnimiseks mitmeid erinevaid võimalusi, mida esmapilgul eristab eelkõige maksumus. «Tihti juhtub nii, et tellime kalli toote, aga saatekulu pealt otsustame kokku hoida - see võib aga õnnetult lõppeda» hoiatas Eelmaa. Ta soovitab enne valiku tegemist hetkeks järele mõelda, millise kaubaga on tegemist ning kas kauba õigeaegne või parimas korras kohalejõudmine on tellija jaoks oluline või mitte. Kui jah, siis tasub ehk kaaluda, kas odavaimat kohaletoimetamist valides kokku hoitud sendid on seda väärt.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles