Euroopa lennufirmad panustavad üha rohkem luksusesse

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Näide äriklassi salongist.
Näide äriklassi salongist. Foto: Reuters / Scanpix

Suuremad Euroopa lennufirmad investeerivad üksteise võidu esimese klassi ja äriklassi salongidesse. Püüdes konkurentide saavutusi üle trumbata luuakse lennukitesse viie tärni hotelli õhkkonda.

Samal ajal kui enamus Ameerika lennufirmasid on loobunud esimese klassi salongidest, katsetavad Euroopa lennufirmad kahe brändi strateegiat pakkudes midagi nii neile, kes tahavad säästa kui ka neile, kes janunevad glamuuri ja luksuse järgi, kirjutab Reuters.

Lufthansa asendab sel aastal Euroopa-sisesed lühemad lennuliinid oma soodusbrändiga Germanwings, et pakkuda konkurentsi odavlennufirmadele nagu Ryanair ja easyJet.

Samal ajal investeerib firma nii esimese klassi kui ka äriklassi salongidesse.

Lennukite hooldusfirma Lufthansa Technik kinnitusel on premium salongide ülesputitamine nende jaoks kasvav äri. «Vanasti oli nii, et lennufirmad uuendasid premium salonge iga kaheksa kuni kümne aasta tagant. Nüüd iga nelja-viie aasta tagant,» kinnitas Lufthansa Technik kõneisik Wolfgang Reinert.

Reutersi väitel soovivad reisifirmad järgida viimaseaja trende. Oluline, et voodiase oleks võimalikult pikk ja luksuslik, televiisorid näitaks kõrgkvaliteedilist pilti ja  internetiühendus oleks kiire. Vähetähtsam ei ole eksklusiivsus – privaatsed sviidid, minibaarid, duššivõimalus, müra vähendavad kardinad, vanaaegne veinivalik.

Air France investeerib järgmise kahe aasta jooksul mitusada miljonit eurot, et uuendada oma esimese klassi ja äriklassi salonge.

British Airways ei panusta lihtsalt uutele lennukitele, vaid ka elegantsematele salongidele ja uutele tehnoloogiatele. «Põhimõtteliselt me üritame uuendatud esimese klassiga tuua tagasi veidi lennunduse kuldaja glamuuri, et inimesed tunneksid end eriliselt,» ütles kõneisik Michael Johnson.

«Euroopas on esimese klassi salongid lihtsalt prestiiži pärast. Samal ajal kui odavlennufirmasid tuleb üha juurde, peavad suuremad Euroopa lennuliinid end reklaamima luksbrändidega,» ütles Alexandra Collins, lennukite sisekujundusfirma Design Investment omanik, kelle kliendid on ka Air France ja Airbus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles