Tarbimistrendid 2013. aastaks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarbijad otsivad mugavust.
Tarbijad otsivad mugavust. Foto: SCANPIX

Euromonitori tarbimisvaldkonna spetsialist Daphne Kasriel-Alexander pani kokku ja avaldas Euromonitori blogis 10 tarbimistrendi, mis iseloomustavad 2013. aastat.

1. Mugavusele kulutamine – tarbijad on valmis ostma üha enam ampsusuurusi tooted ning on vastuvõtlikud nišitoodete pakkumistele.

2. Mitmest põlvkonnast koosnevad leibkonnad – üha enam mõjutavad tarbimisharjumusi kombineeritud leibkonnad, mis tekivad näiteks pärast lahkuminekut tagasi vanemate juurde kolides või ei kolitagi vanematekodust välja.

3. Muutunud vaba aja veetmise harjumused – digitaalse elu suur osatähtsus.

4. Toidu suhtes ollakse valivamad – toit on nüüd pühitsetud, rohelisem, tervislikum ja loodetavasti ka ohutum.

5. Kaovad sugudevahelised tarbimiserinevused.

6. Eelistatakse kohalikke tooteid.

7. Üha vanemad inimesed käivad tööl ja tahavad tööealistega sarnaselt tarbida.

8. Lapsevanemad ostavad asju, mis sobiksid nii neile kui ka järgmisele põlvkonnale.

9. Kaupmehed ajavad taga innovatsiooni armastavaid tarbijaid.

10. Tarbijasegmentide tekib üha enam.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles