Naised klammerduvad pesu valides oma kunagisse suurusesse

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pesufirma Linette peadisainer Marit Kuivonen.
Pesufirma Linette peadisainer Marit Kuivonen. Foto: Liis Treimann

Pesumüüjate sõnul peaksid naised pesu ostmisel olema paremini kursis oma õigete mõõtudega, mitte klammerduma vanasse suurusesse. «Pesu peab istuma, muidu tal ei ole mingit mõtet,» rõhutas pesufirma Linette pesudisainer Marit Kuivonen.

«Rinnahoidja peab olema nii mugav, et kandja ise justkui ei saaks selle olemasolust aru,» toonitas Tallinna kaubamaja vanemostujuht Ines Ratas. «Samas peab rinnahoidja tegema naise büsti kaunimaks.»

Naiste peamine probleem pesu ostmisel on ühest mõõdust kinni hoidmine või vanasse suurusesse klammerdumine, kinnitasid asjatundjad ühehäälselt. «Inimene teab oma numbrit, küsib seda müüjalt, läheb garderoobi ja vaatab, et see ei istu talle. Tegelikult on viga lihtsalt vales suuruses,» rääkis Kuivonen.

«Eelkõige ostetakse liiga väike rinnahoidja ja sel juhul tõuseb seljal olev kinnitus kõrgemale,» rääkis Ratas. «Õige suuruse puhul on rinnahoidja seljaga risti ega tõuse üles.»

Proovikabiinides tõmmatakse poemüüja Anne sõnul tihti rinnahoidja paelad ka liiga lühikeseks, mistõttu tõuseb samuti seljaosa üles. Nõnda tekib proovijal taas tunne, et rinnahoidja ei istu.

Mõõta tuleb õigesti

Kuivonen rõhutas, et inimeste kehakuju võib lühikese aja jooksul kardinaalselt muutuda, mistõttu on oluline end aeg-ajalt ikka üle mõõta. Rinnahoidja mõõtmine käib klassikaliselt kahes etapis: esmalt mõõdetakse rinnaalune ümbermõõt ja seejärel ümbermõõt rinna kõrgema tipu pealt – kahe mõõdu vahe annab korvi suuruse. Mõõtmisel peab rinnahoidja kindlasti selga jääma.

Ratase arvates võiksid naised poes rohkem nõu küsida, sest pesu ostmine on keeruline ja aeganõudev tegevus. «Erinevate kaubamärkide puhul ei pruugi sama suurus alati sobida ja hea on võtta proovikabiini kaasa rohkem tooteid,» lisas ta.

Kui varem oli Eesti naiste ostetuim rinnahoidja suuruses 75B, siis nüüd on pesuspetsialistide sõnul populaarseimad suurused juba 80B ja 80C. Linette’i poemüüja Anne sõnul tuleb poodi rohkem ka 70/75 ümbermõõduga naisi, kes proovivad selga B- ja C-korvi, kuid on tegelikult D-korvi kandjad. «Noored on tükk maad rinnakamad kui varem,» ütles ta. «Elu näitab, et ka juba 70se ümbermõõduga naistele lähevad suured korvid.»

Leia sobiv mudel

«Rinnahoidja mudeleid on palju erinevaid ja ostmisel sõltub kõik rinna kujust. Mõnele sobib võib-olla üks mudel väga hästi, aga teisele ei istu see absoluutselt,» arutles Kuivonen.

Disaineri sõnul kipuvad näiteks Venemaalt tulnud turistid poes ütlema: «Oi, see mulle üldse ei istu, see pole minu tüüp.» Kuivoneni sõnul on riigiti inimeste kehakujus ka teatud eripärad, kuid tihti on asi hoopis traditsioonides ja harjumustes.

Noorte hulgas on Kuivoneni sõnul populaarne nn pressitud kausi mudel. «Pressitud kaussi on lihtne kanda ja kui see hästi istub, jääb see riiete all täiesti varjatuks,» selgitas naine ja täpsustas, et tänapäeval kantakse enamasti just liibuvaid riided.

Mudelitena müüakse Linette’is nii poolporolooni (mille kausi alumine osa on materjaliga täidetud ja ülemine osa on pehme), üleni porolooniga vooderdatud kaussi ja ka ilma poroloonita, palja kanga või pitsiga ehk nn pehme korviga rinnahoidjat.

Üleni porolooniga rinnahoidjal võib sees olla ka poroloonpadjake ja sel juhul on tegemist push-up-rinnahoidjaga. Müügil on ka täiesti ilma võruta pehmed rinnahoidjad.

«Kuna pressitud kaussi müüvad praktiliselt kõik, siis meie poest otsitakse pigem n-ö tõelist pesu, kus poroloon on läbi õmmeldud,» selgitas Kuivonen.

Korviosa läbilõike järgi võib liigitada vertikaalse ja horisontaalse läbilõikega rinnahoidjad – horisontaalne on rohkem toetavam, kuid vertikaalne annab rinnale loomulikuma kuju. Linette’i kliendid eelistavad esimest varianti. «Paljudele muidugi ei meeldi, kui liibuvate riiete alt jääb selline pardinokk näha,» lisas disainer.

Suurema rinnaga kliendid ostavad poemüüja Anne sõnul kõige rohkem poolporolooniga rinnahoidjaid, aga ka pehme korviga mudeleid. A-korviga kliendid ostavad pehme korviga mudeleid seevastu kõige harvem. «Suuremad suurused peaksid vaatama, et õlapaelad oleksid laiemad, võib-olla isegi polsterdatud, et õlale liiga suur koormus ei laskuks,» soovitas Ratas.

«Väikese rinnaga kliendid tahavad ikkagi saada push-up-rinnahoidjaid,» teadis Linette’i poemüüja Anne. Ka Tallinna kaubamajas on populaarseim mudel Ratase sõnul just push-up. Vanemad naisterahvad eelistavad Kuivoneni sõnul aga pigem kinnisemaid mudeleid, kus nii korviosa kui ka selg on katvamad.

Rinnahoidja hinda tõstab peamiselt tema valmistamise keerukus ehk töömaht. Mida rohkem on õmblusi ja lisadetaile, seda kopsakam on ka rinnahoidja hind. Kaubamaja vanemostujuht Ratas rõhutas, et pesu valimine peaks põhinema sellel, millisel otstarbel pesu ostetakse – kas igapäevaseks kandmiseks või pidulikumaks puhuks.

Näiteks piduliku kleidi kandmisel saab jälgida, kas vaja oleks rindu tõstvat push-up-rinnahoidjat, õlapaelteta mudelit, lahtise seljaosaga mudelit või hoopis korrigeerivat pesu. Ratase sõnul on pingutava ehk korrigeeriva pesu trend viimased aastad kasvanud.

Aluspesu valimisel tuleks jälgida, et pükste piirjooned jääksid märkamatuks. Kuivoneni arvates pole aga paljud kliendid korrigeerivat pesu siiski enda jaoks veel avastanud.

Konservatiivsed värvid

Ostmisel tuleks kindlasti arvestada ka materjali. «Mida naturaalsem on rinnahoidja, seda parem. Korvi sees võiks alati olla puuvillane,» soovitas Kuivonen. «Kindlasti tuleb katsuda, et pits ei oleks naha vastas kare.»

Enim ostetud mudeliteks on Linette’is naturaalsest materjalist kausiosaga rinnahoidjad, millel nii kangas kui ka pits sisaldab olulisel määral puuvillast.

Kuivonen nentis, et pesu ostmisel on väga oluline selle proovimine. «See, mis sulle esialgu meeldib, ei pruugi lõpuks üldse sobida,» ütles ta.

Tema sõnul on Eesti naised värvivalikus küllaltki konservatiivsed ja ostavad palju musta, valget ja beeži pesu. «Noored soovivad rohkem moevärve, vanemad on klassikalisemate toonide austajad.»

Ratase sõnul ei kipu mehed Tallinna kaubamajas väga tihti naistele pesu ostma. «Siiski on naistepäeval ja jõulude-eelsel ajal ka meie pesuosakonnas mehed otsimas,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles