Eri firmade maitseainete hinnad erinevad mitu korda

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maitseained
Maitseained Foto: Tairo Lutter

Eestis on kõige levinumad Santa Maria maitseained, mida võib leida igast toidupoest. Väike hinnavõrdlus aga näitab, et nende tooted võivad olla isegi kuni neli korda kallimad kui teiste müüjate omad.

Kuna maitseaineid ostetakse väikestes kogustes ja pakendi hinnad on suhteliselt tagasihoidlikud, on hinnaerinevusi sageli raske märgata. Kui aga võrrelda kilohindu, siis näeb, et need erinevad suisa mitu korda.

Näiteks Santa Marial on väikses kotis müüdava basiiliku kilohind 128 eurot, kuid Würtspoes vaid 27,5 eurot. Aga ka Santa Maria konkurendi Meira tooted, mida samuti müüakse enamikus toidupoodides, on tunduvalt odavamad – nende basiiliku kilohind oli vaatluse ajal 55,71 eurot.

Santa Maria turundusjuhi Kadri Tolsbergi sõnul tuleb nende kõrgem hind toiduohutusse tehtud investeeringutest. «Maitseaine on ikkagi loodustoode ning suur osa neist kasvab maades, kus suhtumine hügieeni ei ole sama, mis meil Eestis. Santa Maria jaoks on väga oluline, et maitseained, mida müüme, oleks testitud, puhastatud ning õhukindlalt pakendatud,» selgitas Tolsberg.

Suuri investeeringuid on Tolsbergi sõnul tehtud nii tooraine testimisse laborites, puhastuseks vajalike liinide soetamisse kui ka inimeste palkamisse. Lisaks on nad vaeva näinud pakendite kasutusmugavuse ja disainiga.

Meira müügijuhi Jaanus Verniku sõnul tulenevad suured hinnaerinevused sellest, et tooted on jaotatud kvaliteediklassidesse. «Osa maitseaineid on meil kallimad, osa Santa Marial,» ütles ta.

Piprapoe juhataja Elis Toompuu sõnul tingib nende madalama hinnataseme see, et ollakse suured tarnijad. «Maitseained saabuvad meile hulgipakendis ja eelkõige liiguvad otse edasi meie suurklientide (restoranid, toiduainetööstused, edasimüüjad) juurde. Väikese osa sellest pakendame jaeklientidele ise ümber, mis võimaldabki meil hoida hindasid veidi madalamal tasemel,» kirjeldas Toompuu.

Samas kinnitas Toompuu, et see ei tähenda kindlasti mitte järeleandmisi kvaliteedis. Suurem osa Piprapoe maitseainetest pärineb Saksa maitseainetööstuselt Hela Gewürzwerk Hermann Laue.

Würtspoe omanik Kristi Viitkar ütles, et valdava osa nende müüdavatest maitseainetest on tarninud samuti Piprapood ning hinnatase on seetõttu sarnane.

Viitkari sõnul muudab Santa Maria maitseained palju kallimaks ka spetsiaalne pakend, mille asemel nii Piprapood kui Würtspood kasutavad tavalisi soonkinnisega kilekotte.

Ka Viitkar kinnitab, et kvaliteedis ei saa väikepoed endale kohe kindlasti järeleandmisi teha, kuna äärmiselt oluline on iga klient, kes tuleb poodi tagasi meelitada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles