Klient süüdistab Starmani kõnealustustasu kohta valetamises

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Starmani reklaam.
Starmani reklaam. Foto: Marina Pushkar

Tiia Järve liitus mullu Starmaniga lootuses, et ta hakkab tänu soodsale paketile varasemast vähem maksma. Proua sõnul selgus aga, et arved olid ikkagi üsna suured, kuna kõnealustustasu tuli maksta ka siis, kui kõne vastu ei võetud.

Tiia Järve sõlmis eelmise aasta lõpus Starmaniga telefonipakkumise kaudu lepingu, mille kohaselt pidi ta saama üheksa euro eest kuus 70 telekanalit, internetiteenuse ja tasuta lauatelefoni. Järve sõnul ilmnesid probleemid aga kohe pärast seda, kui leping sõlmitud oli.

Tema möödunud aasta novembrikuu arve oli üle 11 euro. Selgus, et Starman oli kuutasu hakanud arvestama ajal, kui seda tegi veel ka Elion. «Sain Starmanist vastuseks, et kõik on korras. Elionist aga öeldi, et teenuse teisaldamine võtab aega kaks nädalat ning kui ma selle info Starmanile edastasin, tehti lõpuks kreeditarve,» meenutas Järve.

Järve detsembri- ja jaanuarikuu arved olid vastavalt 18 ja 27 eurot ning ta ei osanud aimata, kuidas küll nii suured arved võisid tekkida.

«Saatsin neile korduvalt e-kirju, millele tuli vaid paar mitte midagi ütlevat vastust. Püüdsin selgitada, et paljudele minu valitud kõnedele ei ole vastatud ning automaatvastajaid minu tuttavatel ei ole,» rääkis Järve, kes võttis kätte ja läks lõpuks möödunud nädalal klienditeenindusse, et kohapeal lahendus leida.  

«Seal öeldi mulle, et lauatelefonile kehtib minimaalne kuutasu kaks eurot. Lisaks kinnitas klienditeenindaja, et Starmanis maksab klient kõnealustustasu 0,05 eurot alates sellest hetkest, kui ta on telefoninumbri valinud,» kirjeldas Järve ning lisas, et kui ta oleks seda teadnud, ei oleks ta selliste tingimustega kindlasti Starmaniga lepingut sõlminud. Ta meenutas üht korda, kui valis kogemata üle kümne korra numbrit, mida ei olnudki olemas, kuid seegi kajastus arves.

«Mina ei ole sellises asjas nendega kokku leppinud ning leian, et mulle on valetatud, sest isegi Starmani klienditugi vastas e-kirjas, et kõnealustustasu hakkab jooksma alates hetkest, kui kõne on vastu võetud,» ütles Järve. «Kui ma ütleksin lepingu ennetähtaegselt üles, pean maksma digiboksi ja modemi eest ligi 50 eurot,» tõdes ta.

Starman: vajadusel krediteerime tasud

Eile õhtul ütles Starmani kommunikatsioonispetsialist Kristi Reiland Postimehele, et Starmani telefoniteenuse puhul rakendub tasu siiski alates sellest hetkest, kui kõnele vastatakse.

«Uurime põhjalikult kõiki proua Järve numbrilt tehtud kõnesid ja anname kliendile tagasisidet ning vajadusel krediteerime tasud, millel pole alust. Kogu see protsess võtab veidi aega. Oleme sellest teavitanud ka proua Järvet, kes oli lahenduskäiguga rahul,» ütles Reiland.

Nii Elion kui ka STV kinnitasid, et neil tarifitseeritakse kõneminuti-  ja kõnealustustasu hetkest, kui kõne vastu võetakse.

Järve pöördus ka tarbijakaitseameti poole. Tarbijakaitseameti pressiesindaja Kadri Paul ütles, et Tiia Järve juhtum registreeriti eile ning amet peab sellega seonduvaid asjaolusid täpsustama.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles