Elisa müüginipp tõi võltsimiskahtluse

Romanas Vaasa ei kavatse nüüdseks 50-euroseks kasvanud võlga Elisale tasuda, sest pole enda sõnul lepingut nendega sõlminud.

FOTO: Andres Haabu

Elisa müüginipp sõlmida kliendiga telefoni teel leping ja saata tellitud SIM-kaart kulleriga koju tõi kaasa ettevõtja süüdistuse tema allkirja võltsimises. Asja uurib politsei.

«Kasutan SIM-kaardiga internetti. Olen Tele2 klient, kuid seal esines häireid ja kui sügisel jooksis teleris Elisa reklaam, mis lubas parimat netiühendust, siis mõtlesin proovida,» rääkis Vääna-Jõesuus elav ettevõtja Romanas Vaasa.

Vaasa võttis Elisaga ühendust ja talle pakuti võimalust, et kuller toob SIM-kaardi koju ja ta saab seda seitsme päeva jooksul proovida – kui ei sobi, siis saadab SIM-kaardi tagasi, kui jääb aga teenusega rahule, siis oli ettevõtja sõnul kokkulepe, et ta läheb ja allkirjastab lepingu Elisa esinduses. «Küsisin neilt kõige võimsamat paketti, kuna mulle on oluline, et saaksin videokõnesid teha, ka on minu kandis probleeme leviga. Nemad kinnitasid, et kõige kallimat paketti pole vaja, ning soovitasid võtta keskmise,» meenutas mees toonast kõnet.  

Vaasa leppis kullerfirmaga DPD kokku aja, mil SIM-kaart talle koju tuuakse. Õigel päeval andis aga kuller teada, et tema kokkulepitud ajal tulla ei saa ja tuleb siis, kui talle sobib. Vaasa sõnul pakkus ta kullerile, et viigu see saadetis Elisasse tagasi ja ta läheb sellele ise järele. «Kuidagi jäi see jutt nii, et ma ei saanud ise ka aru, kas nad jätavad kirja allkirja saamata postkasti või saadavad selle Elisasse tagasi,» tunnistas mees.

SIM-kaart ei saabunudki

Kuna kokkulepitud päeval kullerfirmast talle ei helistatud, siis ei vaadanud mees ka postkasti ning sõitis seejärel mitmeks päevaks võõrsile komandeeringusse. Kui ta viis päeva hiljem koju naasis, olid postkastis Vaasa kinnitusel vaid reklaamid. Kuna Elisat kasutav naabrimees selle netiteenuse kvaliteeti laitis, siis ei hakanud Vaasa ka kadunud SIM-kaarti taga otsima.

Detsembri alguses sai aga ettevõtja Elisalt kümneeurose arve talle osutatud teenuste eest. Kui enda teadmata Elisa kliendiks saanud Vaasa firmaga ühendust võttis, kinnitati talle, et ta on nende klient ning ettevõttel on olemas tema allkirjastatud leping. «Nad saatsid mulle koopia lepingust, mida mina nägin esimest korda. Vaadake, milline on siin mu allkiri, nagu kuueaastane laps oleks alla kirjutanud,» oli mees veel mitu kuud hiljem pahane.

Kuna korduvatest Elisa poole pöördumistest ei selgunud, kes tema eest lepingu allkirjastas, otsustas mees pöörduda allkirja võltsimise kahtluse tõttu politseisse.

Elisa tõrjub süüdistusi

«Politsei uurib seda juhtumit, kuid olemasolevate andmete põhjal Elisa siin võltsimist ei näe. Kliendile on lepingu koos MINTi netipulgaga kätte toimetanud kolmas osapool – kullerfirma,» kinnitas Elisa pressiesindaja Marika Raiski. Täpsustusena tuleb öelda, et kui Romanas Vaasa sõnul tellis tema endale vaid SIM-kaardi, sest netipulk oli tal juba olemas, siis Elisa räägib oma kirjalikus vastuses netipulgast.

Raiski kinnitusel on kuller kohustatud kõigepealt kontrollima saadetist vastu võtva kliendi isikusamasust isikut tõendava dokumendi alusel ning seejärel võtma kliendilt lepingule allkirja ja andma saadetise kliendile üle. «Nii Elisa kui kullerfirma info kohaselt on saadetis (leping ja MINTi netipulk) kliendile ka nõuetekohaselt üle antud,» toonitas Raiski.

Elisa pressiesindaja sõnul tõestab netipulga kohaletoimetamist ka see, et pärast selle kättesaamist on Vaasa helistanud sellesama MINTi netipulga seadistamisküsimustes Elisa kõnekeskusesse, kus kõnekeskuse teenindaja tuvastas kliendi isiku isikukoodi ja liitumislepingus märgitud salasõna (see valiti välja juba SIM-kaardi tellimisel – autor) alusel, misjärel teda juhendati, kuidas netipulka kasutada. «Seetõttu jääb võltsimiskahtlus mõnevõrra arusaamatuks – kes seda allkirja siis võltsis ja kuidas MINTi netipulk ikkagi kliendi kätte sai,» imestab Raiski.

Romanas Vaasa sõnul helistas ta enne netipulga saamist Elisasse, kuna soovis teada, kuidas tuleks senist modemit ümber seadistada. Tõsi küll, Elisa ja Romanas Vaasa andmed kõne tegemise aja kohta erinevad. Kui Vaasa kinnitusel toimus see novembri esimestel päevadel ja enne SIM-kaardi välja saatmist, siis Elisa saadetud väljavõttest selgub, et kõne tehti 16. novembril.

Elisa vahendusel saadud kullerfirma DPD ülevaatest selgub, et 7. novembril on tellitud netipulk Vaasale üle antud. Ettevõtja  jääb aga endale kindlaks, et temani see jõudnud pole. Ka välistab ta võimaluse, et  tema asemel võttis selle vastu keegi teine, näiteks mõni pereliige või naaber. «Mul on siin ainult üks naaber ja tema käes seda pole, ning sel ajal, kui kuller väidetavalt meie juures käis, polnud kedagi kodus,» kinnitab ta.

Kahtlus kullerfirmal

Kui aasta alguses Postimehe poole pöördudes oli Vaasa veendunud, et tema eest on lepingule alla kirjutanud Elisa klienditeenindaja, siis pärast suhtlemist kullerfirmaga kahtlustab mees, et võib-olla tegi seda hoopis kuller.

«Kullerfirma juht kinnitas mulle, et sellest on juba kaks kuud möödas, kulleriga on vesteldud, aga nii vanu asju ta enam ei mäleta,» rääkis Vaasa veebruari lõpus. Postimehele kinnitas DPD turundusjuht Janek Kivimurd, et sel teemal on õigus infot jagada vaid nende kliendil ehk Elisal.

Põhja prefektuuri pressiesindaja Andres Sang ütles Postimehele, et praegu on alustatud kriminaalmenetlust karistusseadustiku dokumendi, pitsati ja plangi võltsimise paragrahvi tunnustel. «Menetlus käib aktiivselt, seega ei ole võimalik praegu täpsemalt menetluse sisu kommenteerida,» lisas ta.

Politsei esindaja sõnul on nende teada olnud ka varem juhuseid, kus kulleri käest pakki vastu võttes ei anna allkirja andnud inimene endale aru, et tegelikult allkirjastab ta siduva lepingu.

Kolm kuud pärast SIM-kaardi tellimist saab Vaasa ikka Elisalt võlateateid ning teda ähvardab maksehäireteregistrisse sattumine. Selline tulevik ettevõtjast mehele, kes peab pangaga läbirääkimisi uute seadmete liisimiseks, ei meeldi, kuid nüüdseks juba ligi 50-euroseks kasvanud võlga ta maksta ei kavatse, kuna pole Elisaga mingit lepingut sõlminud. Kasutatud on seda SIM-kaarti selle aja jooksul 0 sekundit.

«Tegelikult on suurfirmade traagika selles, et nad ei suhtle kliendiga. Nad oleksid võinud mulle ju nädala pärast helistada ja uurida, et kas olete teenusega rahul, äkki soovite kallimat paketti. Aga mitte kordagi ei võetud ühendust,» tõdeb ettevõtja.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles