Lugeja küsib: miks Swedbank kontaktandmete uuendamisel pensionisamba ülekolimisega kavaldab?

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lugejale avanenud vaatepilt.
Lugejale avanenud vaatepilt. Foto: Erakogu.

Tarbija24 lugeja sattus Swedbanki internetipangas kontaktandmete uuendamisel segadusse. Lugeja vajutas süvenemata vormi allääres asuvasse kastikesse, mille tulemusena kolis tema arvates pensionisammas ühest pangast teise üle.

«Mul on põhiline pangakonto Swedbankis ning pensionisammas LHVs. Logisin üüri maksmiseks Swedbanki sisse ja seal vaatas mulle vastu kord aastas ilmuv «uuenda oma kontaktandmeid» vorm. Väga sõbralikult oli Swedbank pakkunud vormi allääres kahte kastikest, kuhu klikkides uuendatakse minu kontaktandmeid veel kahes infosüteemis. Esimese kastikesega oli tõesti nii, kuid kui teisele klikkisin ja lahti hüpanud teksti eriti lugeda ei viitsinud, siis oli tulemuseks pensionisamba tagasikolimine Swedbanki. Kontaktandmete uuendamise vormile mingisuguse kastikese lisamine, kuhu klikkides kolid oma pensionisamba tagasi Swedbanki, on üsna jultunud teguviis,» leidis lugeja.

Vastab Swedbank AS pressiesindaja Mart Siilivask.

Siin on toimunud küll valesti aru saamine. Fondide vahetamisega ei ole see kuidagi seotud. Kliendi poolt viidatud andmete uuendamine, nagu on näha ka neilt lisatud ekraanipildi selgitusest, puudutab ainult nime ja kontaktandmete ning pangakonto numbri uuendamist. Ühegi pensionifondi vahetamist selle avalduse alusel ei toimu ning seal ei ole ka võimalust valida pensionifondi või teha tehinguid. Antud juhul volitab klient Swedbanki tegema päringut EVKst, et kliendil oleks võimalik internetipangas näha enda pensionikonto seisu.

Pensionikeskuses andmete uuendamise võimalus on vabalt valitav - ei ole kohustuslik ning on võimalusena välja toodud eelkõige seetõttu, et kliendil oleks võimalik mugavalt uuendada oma kontaktid ühe muudatusega erinevate keskkondades.

Eriti hindavad sellist võimalust kliendid, kellel on pensioni teisest sambast toimumas väljamaksed ning nad soovivad maksete laekumise kontot muuta, sest andmete uuendamisel saab muuta ka arvelduskonto, millele EVKst tehakse kogumispensioni väljamakse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles