Swedbanki töö seiskus keset päeva kogu Baltikumis

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pangaautomaat.
Pangaautomaat. Foto: Marko Saarm / Sakala

Täna kell 14-16 oli häiritud Swedbanki põhiliste pangakanalite töö.

Probleeme esines nii kaardimaksete tegemisel, sularaha väljavõtmisel kui neti- ja mobiilipangas, samuti oli häiritud panga kõnekeskuse töö. Rike tabas kogu Baltikumi Swedbanki süsteemi.

«Täiesti maas ei olnud internetipank kordagi, aga mõned inimesed ei saanud sisse ja teised  jälle said,» rääkis panga pressiesindaja Mart Siilivask. Ta lisas, et sama olukord oli ka mobiilipangas. Täiesti lakkas töötamast klienditoe telefon, kuna kõnekeskus oli maas. Lühiajaliselt ei töötanud kaardimakseterminalid, sularaha- ja makseautomaadid. Siilivase sõnul tehti kõigile süsteemidele taaskäivitus ning hiljem teatas pank, et kella viieks olid teenused täielikult taastunud.

Pank selgitas pressiteates, et häired IT-süsteemides algasid pisut enne kella 14. Tunni pärast teenused taastusid, kuid pärast kella 15 tekkisid süsteemi häired uuesti.

Swedbank palub klientidel võimalike kahjutaotlusega panka pöörduda ja kinnitab, et hüvitab kõigile klientidele mistahes põhjendatud kahju, mis on seotud häiretega Swedbanki töös. «Palume esitada avalduse pangateate vahendusel internetipangas, kõnekeskuse vahendusel või oma halduri kaudu pangas,» teatas pank pressiteates.

Swedbank lisas, et tänaste häirete põhjuseks oli tehniline rike panga IT-süsteemides, «mille parandamine osutus paraku üsna ajakulukaks».

«Vabandame südamest kõigi klientide ees ja teeme kõik endast sõltuva, et sarnased intsidendid ei korduks,» lubas pank.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles