Müüja: poeomanik ei luba allahinnatud kauba kohta tšekki anda

Ka allhinnatud jalatseid ostes peab müüja andma ostjale tšeki.

FOTO: SCANPIX

Mustamäel tegutseva väikse jalatsipoe müüja keeldus ostjale tšekki andmast, kuna ülemus ei lubavat. Tarbijakaitseameti kinnitusel rikub pood seadust.

«Ostsin endale allahinnatud saapad ja kui olin raha ära maksnud, siis jäin ootama, et millal mulle antakse tšekk, kuid müüja ütles, et mingit tšekki ta mulle ei anna, kuna poeomanik keelas allahinnatud kaubale tšekkide väljakirjutamise,» rääkis venekeelse Postimehe lugeja Svetlana oma kogemusest Mustamäel asuva jalatsipoega. Naise sõnul küsis ta müüjalt visiitkaarti ja selle ka sai, kuid tšekki keeldus müüja talle ja veel mõnele ostjale andmast, kuna «ei soovinud probleeme poeomanikuga, kes oli nende väljastamise keelanud».

Kui naine uuris garantii kohta, mis põhineb ostutšekil, siis väitis müüja, et ei saa naist kuidagi aidata ning veenis ostjat, et tegu on korralike jalatsitega, mis katki ei lähe. «Kui aga lähevad katki, siis see on minu probleem,» meenutas naine vestlust. Naise sõnul saab selles poes arveldada vaid sularahas, seega pole hiljem kuidagi võimalik ostutehingut tõestada.

Tarbijakaitseameti avalike suhete juht Hanna Turetski kinnitusel on ostjal alati õigus nõuda tšekki sõltumata sellest, kas kaup oli allahinnatud või mitte. Tšeki väljastamisest keeldumisega eksitakse seaduse vastu.

«Kui ostjal pole dokumenti, mis tõestaks ostu (kaardimakse korral piisab väljatrükist) ja ostetud kaubaga tekib probleeme, siis on seda väga keeruline ümber vahetada,» rääkis Turetski.

Ta soovitas antud olukorras ostust loobuda ja leida pood, kus seadusi täidetakse. Samuti soovitas ta pöörduda sellisel juhul tarbijakaitseameti poole.

Poeomanik Viktor oli väga üllatunud, kuuldes ajakirjaniku käest, et ostjad ei saa tšekki. «Esimest korda kuulen sellest,» kinnitas mees. Samas kinnitas ta, et allahinnatud kaubale garantiid ei anta. «Kui tahad, siis osta, kui ei, siis mitte. Kuidas muidu äri teha?» küsis mees.

Turetski kinnitusel on igal ostjal õigus kahe aasta jooksul pretensioon esitada ning nõuda kompensatsiooni. «Seda ära jätta või piirata ei tohi ükski pood,» kinnitas Turetski.

Kui defekt ilmneb kuue kuu jooksul, siis on see müüja, mitte ostja kohustus tõestada, et see tekkis ostja süül, mitte pole tegu tootmisveaga.

Kui ostja ja müüja ei suuda omavahel kokku leppida, siis tehakse ekspertiis. Kui pretensioon esitati kuue kuu jooksul, siis tasub ekspertiisikulud müüja, kui hiljem, siis jäävad need ostja kanda.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles