Lennufirmadele soovitatakse paksumaksu kehtestamist

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ülekaaluliste reisijatega on eriti hädas USA lennufirmad.
Ülekaaluliste reisijatega on eriti hädas USA lennufirmad. Foto: Reuters / Scanpix

Norra ühe ülikooli õppejõud Bharat P Bhatta soovitas lennufirmadel kehtestada ülekaalulistele inimestele lisamaksu, mis aitaks katta lisakütusekulusid, mis nende vedamisega kaasnevad.

Norra õppejõud Bharat P Bhatta pakkus ajakirjas Journal of Revenue and Pricing Management publication välja kolm viis, kuidas seda rakendada, kirjutab Telegraph. Esiteks kindel lisatasu kilogrammi kohta, teiseks fikseeritud lisatasu ülekaalulistele reisijatele ning soodsam pilet saledamatele. Kolmanda variandi kohaselt jagatakse reisijad kolme kategooriasse: ülekaalulised, normkaalulised ning alakaalulised ning nende piletihind sõltub sellest, millisesse rühma kuulutakse.

«Ma arvan, et lihtsaim viis seda teha on, kui küsida inimestelt piletiostul nende kaalu,» selgitas Sogn og Fjordane ülikoolis töötav Bhatta. Tema nägemus kohaselt võiks lennujaamas juhuslikult reisijaid kontrollida ja kui nad on oma kaalu kohta valetanud, siis tuleks neilt nõuda nii paksumaksu kui ka trahvi.

Lennufirmad on hädas aina raskemateks muutuvate reisijatega ning eriti terav on see probleem USAs. British Airwaysil on poliitika, et kui reisija ei mahu istmele ära, siis esmalt antakse talle tasuta lisaturvavöö. Kui ka sellest pole abi, siis tuleb tal maksta lisaistme eest. Eelmisel aastal oli juhus, kus Air Transati lennukist tõsteti välja ülekaaluline reisija, kes soovis sõita Londonist Torontosse oma surevat tädi vaatama, kuid kel ei olnud 928 naela, et tasuda kahe koha eest.

Ülekaalulisi reisijaid on väljamüüdud lennukist maha jäetud, kuna seal pole olnud nende jaoks ruumi. Bhatta ettepaneku avaldanud ajakirja toimetaja Ian Yeomani sõnul tähendab iga lisakilogramm, et on vaja lisakütust, mis nõuab lisaraha

«Kuna lennunduses on finantsraskused, kasum on marginaalne ning viimasel kümnel aastal on plahvatuslikult kasvanud kulud, siis võib-olla nad peaksid kaaluma reisijate kaalumist check-in-s,» arvas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles