Soov.ee peab taaskasutuspoodide avamist mõttetuks lisakuluks

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Caro / Scanpix

Soov.ee juhatuse liikme Indrek Soomi sõnul toimib kasutatud toodete müük läbi interneti juba hästi ning eraldi

second-hand

kauba müügikanalite avamist jaekaubandusettevõtete juures ei pea ta otstarbekaks.


Elioni juhatuse esimees Valdur Laid käis Minu Eesti mõttetalgutel välja mõtte, et ettevõtted peaksid enam panustama

second-hand

toodete promomisele ning iga jaekaubandusettevõtte juures peaks olema koht, kus turustada oma kaupu teisel ringil.


Kuulutusteportaali Soov. ee juhatuse liige Indrek Soom peab järelturu tähtsutamist heaks märgiks, kuid spetsiaalsete müügikanalite loomine oleks tema hinnangul mõttetu lisakulu.

«Iseenesest igal ettevõttel eraldi kanalit ei ole mõtet selle jaoks endale arendada. Täna juba Soov on võimeline teenust pakkuma küll ja seda tegelikult näitabki meie kuulutuste arv,» märkis Soom.

Eraldi kasutatud toodete müügikanaliga kaasneb tema sõnul igal juhul lisakulu ning lihtsam oleks need tooted üles panna sinna, kus inimesed juba käivad.

«Järelturu toodetele kindlasti ei taha ükski ettevõte väga palju lisakulutusi tekitada,» rääkis Soom. «Samas on see juba suur samm edasi, kui nad n-ö second-hand kaupu tähtsustavad,» lisas ta.

Kui mõned müügiga tegelevad ettevõtted peaksid siiski oma kasutatud toodete müügikanalid avama, siis Soom selles suurt probleemi ei näe. «Ma arvan, et ega Soovile see kahjulik ei ole. Konkurents sellel turul on juba täna olemas, kui mõni veel liitub, selles ei ole midagi halba,» märkis ta.

Järelmüüki tähtsustatakse üha enam

Kui eraisikute kuulutuste arv on Soov.ee's tõusnud poole aastaga 15-20 protsenti, siis ettevõtete müüdavate kaupade kuulutuste arv on samal ajal lausa mitmekordistunud. «Järelturg muutub järjest kvaliteetsemaks ja olulisemaks ja aktiivsemaks,» tõdes Soom.

Üks olulisemaid tootekategooriaid, mida ettevõtted kuulutusteportaali kaudu müüvad, on Soomi sõnul kindlasti tehnika. Samas müüakse tehnikat kuulutuste kaudu ka uuena, mitte vaid kasutatuna.

Ebatavaline pole ka rõivaste müük kuulutusteportaali kaudu. Kui Uuskasutuskeskuse Paide tänava kaupluse juhataja Külli Toome arvas, et praegused moeriided ei kannata pesu ja neid saab sageli vaid korra kanda, siis Indrek Soomi sõnul müüakse Soov.ee's ka väga kvaliteetseid brändiriideid.

Samuti arvas Soom, et tänapäeval on vähe riideid, mida palju kantakse ning paljudel on kapis selliseid asju, mida on selga pandud kaks-kolm korda ja mis on täiesti korras.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles