Inimesed ei suuda müügimeestele koduuksel «ei» öelda

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustratiivne.
Foto on illustratiivne. Foto: Panther Media/Scanpix

Tarbijakaitseameti teatel on viimasel ajal sagenenud tarbijate pöördumised seoses koduuksemüügi käigus ostetud kaubaga.

Sel meetodil pakuvad ameti teatel müügimehed erinevaid, tihti väga kalleid tooteid, näiteks kosmeetikakohvreid, keraamilisi potte-panne, tolmuimejaid, veefiltreid. Kuna tooted maksavad sageli üle tuhande euro, siis pakuvad kauplejad soovijatele kohe ka võimalust sõlmida järelmaksuleping.

Tarbijakaitseameti poole pöörduvadki enamjaolt inimesed, kes pole suutnud müügimehele õigel ajal ära öelda, kuid leiavad pärast järelemõtlemist, et neil ei ole siiski ostetud kaupa vaja ja soovivad lepingust taganeda.

Sellega seoses soovib amet meelde tuletada, et seaduse järgi on õigus müügilepingust ja ka järelmaksulepingust 14 päeva jooksul ilma põhjendusi esitamata taganeda. Järelmaksulepingut sõlmides peab ettevõtja kontrollima kliendi võimalusi laenu tagasi maksta. Ka peaks klient hindama, kas saab endale sellist järelmaksu lubada ja kas vajab tingimata nii kalleid tooteid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles