Koos kupüüridega sisestatakse rahaautomaati ka poekleepse ja ID-kaarte

Pangaautomaat suletud.

FOTO: Peeter Langovits

SEB panga kommunikatsioonijuhi Silver Vohu sõnul on sissemakseautomaatide lahtivõtmisel avastatud sealt igasugu asju, peamiselt küll poekleepse, ent ka ID-kaarte ja juhilube.

«Rikkeid esineb peamiselt ikka klientide endi tõttu. Väga-väga harva ei lõpeta masin tehingut enda rikke tõttu. Viimase tõenäosus on suurusjärgus üks juhtum kahe miljoni kohta,» märkis Vohu.

Kui rahaautomaat lakkab töötamast, siis võetakse see lahti ning selgitatakse välja rikke põhjus. «Sissemakseautomaatidest oleme leidnud autojuhilube, ID-kaarte ja poekleepse, eriti just neid viimaseid,» rõhutas Vohu, kelle kinnitusel tagastatakse klientidele kõik nende isiklikud asjad.

Kui sissemakseautomaat raha valesti loeb, tuleb kliendil täita avaldus, misjärel kulub kliendijuhtumi lahendamiseks maksimaalselt viis tööpäeva. «Masina töökorda viimisega tegelevad tehnikud ja turvameeskond,» rääkis Vohu, kelle sõnul tekib vahel väärarusaam, et kui automaat asub kohe kontori kõrval, siis peaks see kõik ju väga ruttu käima. «Masina lahti võtmiseks tuleb kohale kutsuda spetsialist, see ei ole niisama lihtne,» tõdes Vohu.

Ta palub klientidel enne kupüüride automaati sisestamist rahapakk alati hoolikalt üle vaadata. «On loomulik, et dokumendid ja kleepsud rahatähtede vahele satuvad, kuid need võivad automaadile suurt kahju teha. Tegemist on väga tundlike masinatega, mis koheselt võõrelemendid ära tunnevad nind seega protsessi peatavad. Kui masin rivist välja läheb, kannatavad ju teisedki kliendid, kellel seetõttu vajalikud toimingud edasi lükkuvad või planeeritust enam aega võtavad. Siinkohal paneksin inimestele südamele, et kõik rahatähed tuleb eraldi üle vaadata ning lisaks jälgida rahaautomaadil olevat õpetust, kuidas raha õigesti sisestada,» rääkis Vohu.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles