Edelaraudtee nõuab sõidupileti printimata jätmisel uue ostmist

Edelaraudtee rong.

FOTO: Toomas Huik / Postimees

Edelaraudtee reisijad kurdavad, et rongifirma ei ole nõus internetis ostetud piletit tunnistama, kui see ei ole välja prinditud.

Kui reisija ei ole saanud rongipiletit välja printida, kuid saab selle olemasolu Edelaraudtee klienditeenindajale näiteks nutitelefoni abil tõestada, siis võib juhtuda, et rongifirma nõuab ikkagi uue pileti ostmist.

Edelaraudtee kommunikatsioonijuht Kersti Gorstov kinnitas, et internetnetist ostetud pilet kehtib vaid juhul, kui see on välja prinditud.

«Esiteks on reisiteenindajal liikuvas ja sageli hämaras rongis keeruline elektroonilistest seadmetest piletil olevat infot kiiresti tuvastada,» põhjendas Gorstov rongifirma põhimõtet. «Teiseks on seadmed oma võimalustega väga erinevad, mis võib teha pileti kontrolli omakorda üpris keerukaks,» lisas Gorstov. Tema kinnitusel peab sõidupilet olema selgelt tuvastatav ning seetõttu on Edelaraudtee teinud lihtsa reegli, et varem ostetud pilet tuleb rongis esitamiseks välja printida.

Pakuvad ID-kaardil põhinevat lahendust

Samas ei pea esimese klassi vagunis sõitvad reisijad kodus piletit välja printima. Gorstovi sõnul on selles vagunis klienditeenindajal kasutada arvuti, kust on võimalik piletit vajadusel kontrollida. «Kuna rongis reisib mitusada reisijat, siis kannataks erinevate võimalustega seadmetest piletite kontrollimise tõttu oluliselt teeninduse kiirus,» toonitas Gorstov.

Siiski on ka pileti eelneva väljatrükita reisimise võimalus Edelaraudteel olemas. «Edelaraudtee pakub ID-kaardil põhinevat lahendust, mis võimaldab rongis reisida ainuüksi ID-kaarti esitades ning sõitude eest hiljem kord kuus koondarve alusel tasuda,» rääkis Gorstov. Pilet väljastatakse sellisel puhul rongist. Selleks tuleb eelnevalt sõlmida Edelaraudteega tasuta ID-leping. Teenus on kuutasuta ning kuus tehtud reiside miinimumnõuet ei ole.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles