Kohustuslik liikluskindlustus puudub enamikul mopeedidest

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mopeed. Illustratiivne foto.
Mopeed. Illustratiivne foto. Foto: SCANPIX

Käesolev kevad on esimene, mil tohib liigelda vaid kehtiva liikluskindlustusega mopeediga. Kehtiv liikluskindlustuse poliis on praegu vaid 3300 mopeedil, registreeritud mopeede on aga enam kui 12 000.

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) teatel on mopeediga liiklemiseks vaja soetada liikluskindlustuse poliis ja tasuda kindlustusmakse. Poliis väljastatakse liikluskindlustuse lepingu alusel, mis peab olema igal registreeritud mopeedil vaatamata sellele, kas mopeedi liikluses kasutatakse või mitte.

LKF teenindusjuht Lauri Potsepa sõnul on kehtiv liikluskindlustuse poliis üksnes 3300 mopeedil, registreeritud mopeede on aga enam kui 12 000. «Enne kevadist esimest mopeedisõitu tuleb veenduda, et see on töökorras ning kõik vajalikud dokumendid olemas, sealhulgas ka kehtiv liikluskindlustuse poliis,» lausus Potsepp.

Liikluskindlustuse lepingu alusel hüvitab kindlustusandja kannatanule mopeedijuhi tekitatud liikluskahju, milleks loetakse kannatanu töövõimetusest tulenevat kahju, ravikulu ning varakahju (näiteks sõiduki või hoone kahjustamine). Liiklusõnnetuse põhjustaja varakahju ei hüvitata, küll aga hüvitatakse tema ravikulud raviasutuses.

Kindlustuseta mopeediga sõitmise eest on ettenähtud rahatrahv kuni 400 eurot. Kui kahju põhjustatakse mopeediga, mille suhtes ei olnud kehtivat kindlustuslepingut, hüvitab kannatanule kahju LKF. Mopeedi juhil tuleb LKF-i makstud hüvitis ja kahju käsitlemise kulud LKF-ile tagasi maksta.

Potsepa sõnul arvatakse tihti ekslikult, et liikluskindlustus kaitseb vaid õnnetuses kannatanut. «Praeguse statistika järgi on mopeediga põhjustatud keskmise kahju suurus 1400 eurot, kuid suurimad kahjud ületavad 10 000 eurot. Seetõttu rõhutame, et liikluskindlustus ei kaitse mitte ainult kannatanuid, vaid ka õnnetuse põhjustanud juhti. Kindlustamata sõiduki kasutamine kätkeb endas suurt majanduslikku riski ja inimesed peaksid seda endale teadvustama,» leidis Potsepp.

Alates 2012. aasta esimesest juulist on registreerimis- ja kindlustuskohustus kõikidel mopeedidel. Erinevate kindlustusandjate kindlustusmaksete suurusi saab võrrelda Eesti Liikluskindlustuse Fondi kalkulaatoriga siin

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles