Lugeja küsib: kas ülemus võib müüja peale karjuda?

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Säästumarket.
Säästumarket. Foto: Arno Saar / Õhtuleht

«Kas Säästumarketi juhataja võib müüja peale häält tõsta ja isegi karjuda. Mida teha?» soovis üks venekeelse Postimehe lugeja teada.

Vastab tööinspektor-jurist Kaia Taal.

Töösuhte pooled täidavad oma kohustusi teise pool suhtes lojaalselt. Töölepinguseaduse § 28 lõike 2 loetelu järgi on üks tööandja kohustusi austada töötaja privaatsust ja kontrollida töökohustuste täitmist viisil, mis ei riku töötaja põhiõigusi. Kohustuse rikkumine on töötajal mõistlik taasesitatavalt (ka näiteks e-kirjana) fikseerida ja pöörduda tööandja poole rikkumise lõpetamiseks.

 Lisaks on töölepinguseaduse §-is 91 sätestatud töötaja õigus tööleping erakorraliselt üles öelda, kui tööandja on kohelnud töötajat ebaväärikalt või ähvardanud sellega või lubanud seda teha kaastöötajatel või kolmandatel isikutel ning pole mõistlik kõiki asjaolusid ja mõlemapoolset huvi arvestades nõuda lepingu jätkamist. See tähendab, et rikkumise olulisus takistab edasi töötamast. Tööandjal tuleb sel juhul töölepingu lõppemisel töötajale töölepinguseaduse § 100 lõike 4 kohaselt maksta hüvitist töötaja kolme kuu keskmise töötasu ulatuses.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles