Äraspidine äri: jäätisemüüja püüab äri säilimiseks kliente peletada

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mõni jäätis on nii hea, et selle järgi tullakse ka suurlinna teisest otsast.
Mõni jäätis on nii hea, et selle järgi tullakse ka suurlinna teisest otsast. Foto: SCANPIX

Saksamaal Berliinis jäätisekohvikut pidav Niko Roberts on silmitsi kummalise murega, tema äri ees on pidevalt järjekord ja nüüd on ta sunnitud naabrite nurina vaigistamiseks hoopis kliente eemale peletama hakkama.

Alates oma avamisest kahe aasta eest on Hokey Pokey jäätisekohvik Berliinis Stargaarderstrassel olnud hipsterite meelispaik, kirjutab Local. Pärast talvepuhkust avas koht oma uksed taas märtsis ning sellest ajast vonkleb väikse kohviku ees pidev järjekord, milles seisjate rattad, lapsevankrid ja mootorrollerid ummistavad kõnnitee ja takistavad liiklust. Samuti lämmatab saba kõrvalolevad ärid. Tipptundidel on järjekord 50 meetrit pikk ja juba jäätisetuutu saanud istuvad kõrvaloleva äri välilaudade taha.

Nüüd on jäätisekoha edu vihastanud välja paar maja edasi asuva Itaalia kohviku omaniku, kes pahandas jäätisekohviku klientidega, sõimas jäätisekoha omanikku, ähvardades talle politsei kutsuda.

Itaalia söögikoha omanik, kes ise pressiga suhelda ei soovinud, pelgab ilmselt, et jäätisesõprade järjekord jätab tema paiga klientideta, kuna blokeerib ligipääsu söögikohale ning rikub välilaudadelt avaneva vaate.

«Ta on tore poiss, mulle meeldib ta jäätis,» ütles üle tee asuva falafelikoha omanik Abdel Muhdi. «Jäätisekohvikul läheb hästi, aga sellest paremal ja vasakul ei ole võimalik enam töötada,» lisas ta.

Nüüd püüab jäätisekohaomanik, kes pelgab, et kohalik võim paneb ta äri kinni, oma kliente peletada. Esmalt sulges ta eelmisel nädalal kolmeks päevaks äri hoopis. Siis tõstis ta jäätisepalli hinda 1.20 pealt 1.60-le.

Mehe sõnul soovib ta oma kohta pidada ning püüab klientide arvu aktsepteeritavale tasemele viia. «Mu eesmärk ei ole siin palju raha teenida,» ütles mees ja rõhutas, et kallid koostisosad tähendavad ka suurt kulu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles