Tööstused: kaupluste omatooted pärsivad turu arengut

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Selveri omatoode - piim.
Selveri omatoode - piim. Foto: Margus Ansu / Postimees

Juhtivate toidutööstusettevõtete esindajad leiavad, et jaekettide omatooted (private label) pärsivad ettevõtete innovatsioonivõimekust, mis võiks kaasa tuua turu arengu.

«See, et kaubandusketid suruvad tööstustele peale omatooteid, pärsib ettevõtete motivatsiooni ja arengut,» tõdes Rakvere Lihakombinaadi juht Teet Soorm. «Praegu on lihatoodetes omatoodete osakaal küll madal, aga kui see tõuseks 50-60 protsendi tasemele nagu Euroopas, siis ma pole kindel, et meil oleks Rakvere Lihatööstust, Atriat ja teisi sektori suurtegijaid. Meie ettevõtted pole nii konkurentsivõimelised, et suurtel turgudel töötavatele välisettevõtetele vastu panna.»

Kalevi juhi Kaido Kaare sõnul on private label´it mõtet teha ainult siis, kui see toodab mingit lisaväärtust ettevõttele.

Samas on private label hea võimalus välisturgudele sisenemisel. «Näiteks Valio ekspordib edukalt  Itaaliasse juustu,» nentis Valio Eesti juht Maido Solovjov. «Samas, kui pool toodetavast kilepiimast, mis läheb Eesti turule, on private label, siis me ei ole õnnelikud selle üle.»

Tööstuste seisukohaga ei nõustunud aga ETK juht Jaanus Vihand. «Private label ei ole saatanast,» ütles Vihand. «Ei saa öelda, et private label tapab innovatsiooni. Tere D-vitamiiniga piim on hea näide innovatsioonist ja tootearendusest. Samamoodi Valio uued tooted.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles