Andmekaitse hakkab uurima poekettide kliendikaarte

Poodide kliendikaardid.

FOTO: Raigo Pajula/Postimees

Andmekaitse Inspektsioon asub läbi vaatama suuremate jaemüügiga tegelevate ettevõtete kodulehti, et analüüsida neil avaldatud kliendiandmete töötlemise tingimusi. Seire eesmärk on saada laiaulatuslik ülevaade tingimustest ja praktikatest, kuidas kauplused kasutavad kliendikaartide ja sooduskampaaniate raames kogutud isikuandmeid.

Inspektsiooni teatel võtavad nad vaatluse alla toidupoodide, sporditarvete, riiete- ning jalanõumüügiga tegelevate ettevõtete kodulehed. Samuti tuntakse huvi kliendiandmete kasutustingimuste vastu meelelahutusasutuste, elektroonika-, ilutoodete-, ehitus- ja tarbekaupu müüvate ettevõtete kodulehtedel.

 Eraettevõtteile privaatsuspoliitika avaldamist seadus ette ei näe, kuid isikuandmete kogumine, tarbimisharjumuste analüüsimine või muul viisil isikuandmete kasutamine peab käima kooskõlas isikuandmete kaitse seadusega.

Kaubanduskettide suured kliendiandmebaasid tekivad tavaliselt kliendikaardi väljastamise või loosimiskampaaniate käigus. Senine praktika on näidanud, et inimesed ei tea, millisteks tegevusteks kauplustele nõusolek anti, see võib olla tingitud inimese enda vähesest huvist, aga ka ettevõtte puudulikust infost andmete kasutamise kohta. Andmetöötleja kohustus on teha kättesaadavaks isikuandmete töötlemise tingimused – millisel eesmärgil andmed kogutakse, kaua säilitatakse, kellele edastatakse jne.

Seire toimub andmekaitse järelevalveasutuste ülemaailmses koostöös ühiselt peetava Interneti rehitsemise päeva (Internet Sweep Day) raames. Tegemist on nädalaga, kus iga riigi andmekaitseasutus suunab oma tegevuse inimeste teadlikkuse kasvatamisele isikuandmete kaitsega seotud õigustest ja valib seiramiseks ühe oma riigis tundliku sektori.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles