Kohviubade kasutamine muutub eestlaste hulgas aina trendikamaks

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kohvioad.
Kohvioad. Foto: Marianne Loorents / SL Õhtuleht

TNS Emori uuringust selgus, et kuna eestlaste kohvitarbimine töökohal kasvab, siis muutub populaarsemaks ka espressomasinate koju soetamine ning ühtlasi kohviubade kasutamine.

Keskmiselt joob eestlane päevas 2,8 tassi kohvi. Ligi 80 protsenti vastanutest joob kohvi peamiselt hommikusöögi ajal, pea poole vähem aga lõunasöögi ajal.

Ligi pooled kohvibrändide uuringule vastanutest nentisid, et tarbivad suurema osa kohvist kodus. Pea 30 protsenti vastanutest leidsid, et joovad kõige rohkem kohvi oma töökohas – just seetõttu soovivad eestlased ka aina enam osta espressomasinaid, et juua sama kvaliteetset kohvi. Kui töökohal kasutab espressomasinat 35 protsenti vastanutest, siis kodus on sama näitaja praegu 11.

Peamine suund on Eestis siiani olnud jahvatatud röstitud kohvi kasutamine presskannus ja filterkohvimasinas. Lahustuvat kohvi ostetakse aina vähem. Samas kasvab aga kohviubade ostmine ja kodus jahvatamine. Uue trendina võib välja tuua ka viimased paar aastat turul olnud kapselkohvi, mille jaoks vajalikke kapselmasinaid kohvibrändid aina aktiivsemalt turustavad.

Eestlane tarvitab detsember 2012 seisuga Emori andmetel aastas keskmiselt 4,7 kg kohvi. Soomes on sama näitaja ligi 12 kg – põhjanaabrid on Euroopa suurimad kohvijoojad. Kokku liigub Eestis jaekaubandusest aastas läbi 4500 tonni kohvi.

Peamiselt ostab eestlane kohvi kord kuus ning kodus on korraga üks pakk kohvi. 97 protsenti vastanutest nentisid, et neil on hetkel kohvi kodus olemas. Kõige enam mõjutab tarbijate valikuid poes hind ning hinnasoodustusi kohvile on jaekettides pea iga kuu. Seega ei ole kliendid väga lojaalsed ühele kindlale brändile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles