Ravimifirmad pelgavad ebaausat konkurentsi

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
GlaxoSmithKline'i peamaja Londonis
GlaxoSmithKline'i peamaja Londonis Foto: SCANPIX

Ravimifirmade sõnul võib see, kui lubada ravimeid müüa apteegikettide omamärgitoodetena, mõjutada apteekrite soovitusi ning seega tekitada ebaausat konkurentsi nende kahjuks.

Suurbritannia ravimitootja Glaxo­SmithKline Eesti esinduse turundusjuht Kadri Lauk usub, et omamärgitooted praegusel kujul, toidulisanditena, Eestis brände eriti ei ohusta.

«Ma arvan, et omamärgitooted tugevaid brände ei ohusta. Seda seetõttu, et nn private label’i tooted on apteegiketipõhised, mis põhjustab omakorda selle, et konkureeriv apteegikett neid hea meelega müügile ei võta. Seega on ka nende toodete kättesaadavus halvem kui bränditoodetel,» rääkis ta.

Laugi hinnangul võivad omamärgitooted olla sama kvaliteetsed kui bränditooted, aga ei pruugi.

«Kui kõige soodsamaks hinnapakkujaks on tehas, mis toodab ka tuntud brändi, siis võib tõesti omamärgitoode olla täiesti sama toode. Kuid pakkumise võib teha ka tootjafirma, kes nii kvaliteetset toodet pakkuda ei suuda,» sõnas ta.

Lauk arvab, et retsepti- ja käsimüügiravimite puhul ei peaks müüjal lubama omamärgitoodete näol turundusvõtteid kasutada.

«Mina arvan, et see võib tekitada ebaausat konkurentsi, sest apteekri soovitus peaks olema neutraalne. Omamärgitoodete puhul võib juhtuda, et apteekril on kohustus soovitada konkreetset toodet, ning võrreldes tavatootjaga tekitab see ebaausat konkurentsi,» sõnas ta.

«Ravimite tootjafirmal ei ole õigust teha oma apteeki, seega ei pea ma ka õigeks, et apteegil võib olla oma märgitoode, mida müüa,» lisas Lauk.

GlaxoSmithKline turustab Eestis käsimüügi- ja retseptiravimeid, lisaks suuhügieenitooteid.

Balti riikides ravimeid turustava ettevõtte Oriola juhataja Taavo Kivistik märkis, et omamärgitooted pakuvad teatavat konkurentsi nagu mujalgi kaubanduses.

«Enda esindatud toodetega oleme näinud seda, et omamärgitooted võtavad turuosa eelkõige majanduslikult rasketel aegadel. Kui inimeste majanduslik olukord paraneb ja muutub stabiilsemaks, pöördub osa omamärgitoodete ostjatest tagasi kvaliteetsete tootjate toidulisandite juurde,» rääkis ta.

Kivistiku sõnul peab omamärgitoote ostja alati arvestama sellega, et kui ainus argument on soodsam hind, siis kasvab risk, et kvaliteeti ei suudeta hoida. Siiski leidis ta, et mõnda käsimüügiravimit võiks tulevikus omamärgitootena müüa.

Apotheka omamärgitoodete turunduse projektijuht Marika Helendi rõhutas, et kliendil on apteegis alati valik: omamärgitoode ja teised tooted. «Lai valik on kliendile oluline. On neid, kes eelistavad kindlat kaubamärki, kuid üha enam vaadatakse hinda,» ütles ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles