Eestist sai Lääne-Euroopa kasutatud autode «prügikast»

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kasutatud autode müük.
Kasutatud autode müük. Foto: Egert Kamenik/ Postimees

Võrreldes Lääne-Euroopaga on Eesti autopark pea kaks korda vanem, seda tänu kasutatud autode massilisele sissetoomisele.

Eesti sõuab küll uute autode müüginumbrite osas ülejäänud Euroopaga vastuvoolu ehk teisisõnu näitab võrreldes eelmise aastaga jätkuvalt kasvutendentsi, siis autopargi keskmiselt vanuselt jääme Euroopa numbritest ikkagi kaugele maha, teatas autode müügi- ja teenindusettevõtete liit oma uudiskirjas.

Kui uue aastatuhande alguses koguni keskmise vanusega 16 aastat eksisteerinud Eesti autopark noorenes 2010. aastaks 13 aastani, siis mitmetel erinevatel põhjustel on viimastel aastatel noorenemine peatunud. Viimasel kahel aastal on Eesti autopargi keskmine vanus 13,5 aastat. Samal ajal on euroliidu riikides autode keskmine vanus 7,8 aastat. Selle tendentsi põhjuseid tuleb otsida kasutatud autode massilisest sissevoolust ja majanduskriisist. Koos teiste Ida-Euroopa riikidega on Eesti kasutatud autode massilise sissetoomisega muutunud Euroopa lääneriikide «prügikastiks». Veoautode ja busside vanus on läbi aastate püsinud sama, veoautode vanus on 14,5 ja busside vanus 14,8 aastat.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles