Lugeja küsib: kas kindlustus peab auto taastamisel arvestama selle emotsionaalset väärtust?

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

«Lugu selline, et mul on 1973 aasta Mercedes ja mulle sõideti külje pealt tagatiiba sisse. Tegin siis firmadesse hinnapäringud ja summad tulid seal 900 eurot ja ülespoole (uue tiivaga). Kindlustus otsis ise mingi firma, kes taastab selle tiiva ja  pahteldavad selle üles. Kas mul jääb õigus, kui tahan uut tiiba? Nii vana auto väärtus langeb ju kõvasti, kui seda on pahteldatud ja kindlasti ei jää ka see ilus ja ei kesta,» küsib lugeja.

Vastab Eesti Liikluskindlustuse Fondi teenindusjuht Lauri Potsepp.

Kindlustusandjal on kohustus hüvitada tekkinud kahju liikluskindlustuse seaduses sätestatud ulatuses. Asjaolu, kas hüvitatakse kahjustunud detaili vahetamine või taastamine, on kindlustusandja otsus. Kindlustusandja eelistab detaili taastamist, kui see on võimalik ja majanduslikult otstarbekas.

Kindlustushüvitis peab olema piisav, et kahjustunud detail nõuetekohaselt ja kvaliteetselt taastada. Tulemus peab jääma ilus ja vastupidav.

Liikluskindlustuse kindlustusandjal ei ole kohustust hüvitada kahju, mis seisneb sõiduki väärtuse vähenemises seoses kindlustusjuhtumiga. Kui Te tõendata sellise kahju suuruse, saate seda nõuda võlaõigusseaduse alusel kahju tekitajalt.

On mõistlik, kui kõige ülaltoodu juures arvestab kindlustusandja kahjustatud sõiduki emotsionaalset väärtust ja unikaalsust. Pöörduge kindlustusandja poole vastavate selgitustega ja püüdke kokkuleppele jõuda.

Loe lisaks nõuandeid samal teemal või küsi tasuta nõu vastused.ee lehel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles