Supermarketite müügihitid – kartulipuder ja –salat

Aina enam inimesi ostab sooja toitu poest selle asemel, et ise teha.

FOTO: Mihkel Maripuu/Postimees

Aina enam Eesti inimesi ostab n-ö koduse köögi klassikasse kuuluvaid toite hoopis supermarketist. Eriti populaarsed on kartulipuder ja -salat.

«Selveril on oma suurköök, kus valmib keskmiselt 14 tonni toitu päevas,» rääkis poeketi pressiesindaja Annika Vilu. Nende kogemus näitab, et kulinaariatooteid ostetakse aasta-aastalt aina rohkem ja eriti jõudsalt on kasvanud sooja toidu osakaal. Selveri kõige populaarsemad tooted on kartuli-singisalat, kartulipüree, maksapasteet, ahjukartul ja kapsa-porgandi salat.

«Trendide mõttes liigutakse puhtama maitse poole, järjest enam otsitakse värskeid hooajatooteid, ilma kunstlike lisaaineteta tooteid ning mahetooteid,» rääkis Vilu. Näiteks on toorsalatite müügikasv olnud Selveris  oluliselt kiirem kui koorega salatite müügikasv.

Toidutrendid jõuavad salatiletti

«Järjest enam hakatakse ostma vähema kalorsusega salateid nagu näiteks avokaadosalat kuskussiga või tomatiga  ja salat vähesoolase lõhega,» rääkis Maxima pressiesindaja Erkki Erilaid. Talvel lähevad Maximas paremini kaubaks lihasalatid majoneesiga, suvel rohelised salatid. Hästi ostetakse ka erinevaid pasteete.

Rimi suurköögis tehtud valmistoitudest on kõige populaarsem kartulipuder. «Seda just oma naturaalsete omaduste tõttu,» kinnitas Rimi pressiesindaja Katrin Bats ja lisas, et puder on valmistatud ehtsa või ja piimaga. Batsi sõnul tarbijate maitsed muutuvad ajaga ja nii eelistatakse aina enam  naturaalsemaid ning puhtamaid maitseid. «Samas ei saa väita, et koorega salatid vähem müüks,» rõhutas ta.

ETK keti poed (Maksimarketid, Konsumid, AjaO) saavad tellida kulinaarkaupu Tartus asuvast Maksiköögist. Ka on osas ühistutes kohapealsed väiksemad köögid kaupluste juures.

ETK pressiesindaja Andres Lemberi sõnul on kõige populaarsemad alati soodushinnaga pakutavad tooted. «Samuti  on ajast aega Maksiköögi müügitabeli tipus eestlase jaoks n-ö klassikalised toidud, nagu ahjukartulid, kartulipüree,  kotletid, kartuli-vorstisalat, rosolje, kapsa-porgandisalat jms,» tõi ta näiteid. Lemberi sõnul ei saa öelda, et ostjate maitse oleks väga muutunud. «Pigem on tekkinud teadlikumaid tarbijaid, kes tunnevad huvi  toote koostise vastu,» selgitas ta.  Seetõttu on Maksiköök näiteks paljudele majoneesikastmega salatitele lisanud kastmesse ka hapukoore, et toote kalorsus ja rasvasisaldus oleks väiksem, ning kasutatakse väiksema rasvasisaldusega (10%) hapukoort.

Pidulaud supermarketist

Kõik poed kinnitasid, et valmistoodangu müük tõuseb alati hüppeliselt jaanipäeva ja jõulude eel, kui müügimahud mitmekordistuvad. «Kulinaaritoodete puhul on mahud enamasti stabiilsed, aga eristuvad kaks perioodi - jõulud ja koolilõpetamiste aeg, mil tellimuste ja ostude arv kasvab hüppeliselt,» sõnas Selveri pressiesindaja Annika Vilu. Erkki Erilaid Maximast rääkis, et roheliste salatite müük kasvab suvel heade ilmade korral, olles kaks kuni kolm korda talvisest suurem.

«Ka lihavõttepühad, vabariigi aastapäev andsid kohe tunda tellimuste suurenemises ja seda eelkõige peolauatoodete näol,» rääkis Andres Lember ETKst. Ta lisas, et samuti on tavapärane, et nädalalõppudel on suuremad ostmised. «Siin võib põhjuseks tuua, et nädalalõpuks soovitakse ilmselt osta koju midagi paremat ning samuti toimuvad ka koduste tähtpäevade tähistamised pigem nädalavahetusel,» pakkus ta.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles