Kolm ametkonda võtavad luubi alla kasutatud autode turu

Autoturg.

FOTO: carsontheweb.com

Tarbijakaitseamet, maanteeamet ning maksu- ja tolliamet alustavad kasutatud autode turu korrastamise eesmärgil ühist teavituskampaaniat, millega paralleelselt hakkavad ametid automüüjaid süvendatult kontrollima.

Tarbijakaitseameti peadirektori Andres Sooniste sõnul on tarbijate teadlikkus kasutatud auto ostmisel madal ning automüüjad kasutavad seda ära: suur osa petuskeemidest tugineb teadmatusele ja emotsionaalsetele ostudele.

Tarbijakaitseamet tegi koostöös maanteeameti, maksu- ja tolliameti ning Eesti kohtuekspertiisi instituudiga mais ja juunis kokku 19 kontrollostu. «26 protsendil juhtudest selgus automüügiplatsil müüdava auto tegelik müüja alles lepingu sõlmimisel, neljal juhul osutus müüjaks eraisik,» rääkis Sooniste. Tema sõnul on eraisikult ostes aga oluline teada, et sel juhul on tarbija õiguste kaitseks abi loota vaid kohtust. 16 protsendil juhtudest puudus autol lubatud lisavarustus või see ei töötanud.

«Eraldiseisvana me ei saa sellest olukorrast nii piisavat ülevaadet kui koostöös ja seda meie esimene ühine aktsioon ka näitas,» rääkis Sooniste.

Ta lisas, et kasutusele tuleb võtta kõik võimalikud meetmed olukorra parandamiseks. «Ametid jätkavad kontrolloste ning tulemuste kohta avalikkusele info andmist. Samuti on ettevalmistamisel nii tarbijate kui ka ettevõtjate teadlikkust tõstev pikaajalisem teavitustegevus. Olukorra parandamiseks oodatakse aktiivset tegutsemist ka turuosalistelt,» lausus ta.

Maanteeameti peadirektor Aivo Adamson tõi välja, et säärane koostöö on ameti jaoks uus. «Maanteeameti roll on liiklusohutus ja turvalisus – kui maanteeamet vastutab selle eest, et teed oleks korras ja sõidetavad, siis me oleme kaasvastutavad ka selle eest, et meie teedel sõidaksid tehniliselt korras ja turvalised autod,» rääkis Adamson.

Adamson: korjame teiste riikide prügi

Ta lisas, et ametil on tulevikus võimalus protsessi sekkuda hinnates autode tehnilist seisundit enne registrikande tegemist. «Maanteeamet on omalt poolt loonud võimaluse kontrollida Eesti registris olevate sõidukite tehnilisi andmeid ja ajalugu. Meil on juba praegu väga hea koostöö Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liiduga (AMTEL) ning ühiste eesmärkide saavutamiseks on vältimatu tihe koostöö kõigi teiste turuosalistega.»

Adamson tõi välja, et olukord on murettekitav. «Näiteks Belgiast või Hollandist tuuakse autod, mis kõlbaksid võib-olla romulasse, aga meie paneme nad siin sõitma. Kodanikuna mul on selline tunne, et kui kõiki keskkonnaspekte arvesse võtta, siis me korjame teiste maade prügi ära,» põhjendas Adamson.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles
Back