Sisekujundaja: proovikabiinid ei arvesta ostjate vajadustega

, sisekujundaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paljude poodide kauba väljapanek pigem peletab ostjaid eemale, kui meelitab neid sinna kauemaks jääda. Illustratiivne foto.
Paljude poodide kauba väljapanek pigem peletab ostjaid eemale, kui meelitab neid sinna kauemaks jääda. Illustratiivne foto. Foto: SCANPIX

Kuigi poodide sisekujundus on läbi imbunud müügipsühholoogilistest nõksudest, imestan, et endiselt suudetakse teha kaubanduspindu ja eriti proovikabiine, mis ei arvesta kliendi vajadustega – kardin ei lähe hästi kinni, ei ole asju kuhugi riputada, liikumiseks pole piisavalt ruumi, valgustus muudab kahvatuks, põrand on must, kirjutab OÜ Ruumikoda sisekujundaja Victoria Rüütel.

Uuringud näitavad, et mida kauemaks külastajad kauplusse jäävad, seda enam nad ka ostavad. Poes veedetud aja pikkus sõltub aga sellest, kui mugav ja nauditav on seal pakutud elamus. Arvan, et tark kaupmees peaks panustama lisaks vajalikele esemetele ka positiivse elamuse loomisesse, et kliendile jääv mälestus oleks meeldiv ning poodi tagasi kutsuv.

Sisekujunduses on muidugi oluline valida õige valgus. Enamasti kogeme, et valitud valgus on poodides kas liiga ere ja külm või liiga pime. Halb on, kui riidepoes ei näe õigesti ja täpselt, mis värviga on tegu, ja pärast on kollane seelik hoopis pruun. Veel võiks valgustus aidata inimesel suurepärane välja näha ning tuua esile tema parimad küljed. Tean, et väga hästi toimib, kui valgustid on asetatud peeglist paremale ja vasakule ning kiirgavad ühtlast hajutatud valgust.

Veel on poodide sisekujundust tehes oluline värvipsühholoogia ja teadmine, mida eri värvid meile tähendavad. Iga värviga saab meie meeleolu mõjutada ning poes on see valik tugevalt seotud ka turundusega. Seinatoonid võiksid pakkuda ühtlast pinda, et esile tuua müüdavat kaupa ja selle värve. Ühe põhitoonina on kindlasti hea kasutada valget, kuna tema omadus on tuua ümbritsev esile. Kuigi kerge värvide ja mustrite mäng stimuleerib inimese meeli positiivselt, tasub kaupluses arvestada, et liiga domineeriva või kirju taustaga läheb pilk rändama.

Tulevikutrendina näen, et poodide sisekujunduses ja ka teeninduses on tähtsal kohal isikupära arvestamine ja personaalne lähenemine. Palju rõhku soovitan panna väikestele detailidele, mis inimestes tekitavad tähtsa ja väärtusliku tunde ning loovad lisaväärtust. Proovikabiinides oleks mugav, kui saaks valgust vastavalt oma soovile reguleerida: tulevikus oleks ju põnev, kui saaks näha, kuidas valitud kostüüm näeb välja küünlavalguses, kontoris või õues.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles